نماد سایت فراخوان مقاله کنفرانس، همایش، مجله و ژورنال علمی پژوهشی

آغاز پیش ثبت‌نام سومین دوره «تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی»

سومین دوره آموزشی تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (مدرسه تابستانی آموزشی)، در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در این دوره کوتاه مدت آموزشی که برای دانشجویان علاقه‌مند به انجام پروژه‌های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه‌ریزی شده است، تکنیکهای معمول آزمایشگاهی مانند PCR، استخراج DNA، هضم آنزیمی، انتقال ژن، الکتروفورز و … به صورت عملی و نظری آموزش داده می‌شود و در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعطا می‌شود.

کارگاه «آموزش PCR» با عناوین «آشنایی با اصول PCR، واکنش و برنامه PCR»، «انجام PCR»، «انواع مختلف و کاربردهای PCR»، «مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات DNA» و «مشاهده محصولات PCR بر روی ژل آگاروز و آنالیز نتایج»، کارگاه «طراحی پرایمر» با عناوین «بررسی و رفع مشکلات احتمالی PCR»، «آشنایی با اصول طراحی پرایمر» و «آشنایی با نرم افزار Oligo (نرم افزار تخصصی طراحی پرایمر)» و کارگاه «مهندسی ژنتیک، کلونینگ DNA و استخراج پلاسمید» با عناوین «اصول مهندسی ژنتیک و آشنایی با مراحل یک پروژه کلونینگ DNA»، «کاربردهای مهندسی ژنتیک»، «آنزیم‌های برشی و هضم آنزیمی»، «Ligation و کلونینگ DNA هدف»، «انتقال DNA نوترکیب به باکتری پذیرنده E. Coli»، «روش‌های مختلف آنالیز مولکولی صحت کلونینگ»، «تایید کلونینگ با تکنیک Colony PCR»، «الکتروفورز و مشاهده نتایج بررسی کلونی‌های نوترکیب» و «استخراج پلاسمید به روش Mini-prep با استفاده از کیت» سومین دوره آموزشی تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی ارائه می‌شوند.

بر اساس اعلام مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، علاقه‌مندان می‌توانند فرم پیش ثبت نام و رزرو سومین دوره آموزشی تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی را دریافت و پس از تکمیل به نشانی iranbioelearning@gmail.com ارسال کنند. افرادی که این فرم را تکمیل کنند، در اولویت ثبت نام دوره بعدی بوده و یک ماه قبل از برگزاری کارگاه، اطلاعات دوره به ایمیل آنها ارسال می‌شود.

خروج از نسخه موبایل