آغاز پیش ثبت‌نام سومین دوره «تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی»

http://www.callforpapers.ir/سومین دوره آموزشی تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (مدرسه تابستانی آموزشی)، در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در این دوره کوتاه مدت آموزشی که برای دانشجویان علاقه‌مند به انجام پروژه‌های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه‌ریزی شده است، تکنیکهای معمول آزمایشگاهی مانند PCR، استخراج DNA، هضم آنزیمی، انتقال ژن، الکتروفورز و … به صورت عملی و نظری آموزش داده می‌شود و در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعطا می‌شود.

کارگاه «آموزش PCR» با عناوین «آشنایی با اصول PCR، واکنش و برنامه PCR»، «انجام PCR»، «انواع مختلف و کاربردهای PCR»، «مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات DNA» و «مشاهده محصولات PCR بر روی ژل آگاروز و آنالیز نتایج»، کارگاه «طراحی پرایمر» با عناوین «بررسی و رفع مشکلات احتمالی PCR»، «آشنایی با اصول طراحی پرایمر» و «آشنایی با نرم افزار Oligo (نرم افزار تخصصی طراحی پرایمر)» و کارگاه «مهندسی ژنتیک، کلونینگ DNA و استخراج پلاسمید» با عناوین «اصول مهندسی ژنتیک و آشنایی با مراحل یک پروژه کلونینگ DNA»، «کاربردهای مهندسی ژنتیک»، «آنزیم‌های برشی و هضم آنزیمی»، «Ligation و کلونینگ DNA هدف»، «انتقال DNA نوترکیب به باکتری پذیرنده E. Coli»، «روش‌های مختلف آنالیز مولکولی صحت کلونینگ»، «تایید کلونینگ با تکنیک Colony PCR»، «الکتروفورز و مشاهده نتایج بررسی کلونی‌های نوترکیب» و «استخراج پلاسمید به روش Mini-prep با استفاده از کیت» سومین دوره آموزشی تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی ارائه می‌شوند.

بر اساس اعلام مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، علاقه‌مندان می‌توانند فرم پیش ثبت نام و رزرو سومین دوره آموزشی تکنیکهای آزمایشگاه ژنتیک مولکولی را دریافت و پس از تکمیل به نشانی iranbioelearning@gmail.com ارسال کنند. افرادی که این فرم را تکمیل کنند، در اولویت ثبت نام دوره بعدی بوده و یک ماه قبل از برگزاری کارگاه، اطلاعات دوره به ایمیل آنها ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید