همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی

http://www.callforpapers.irبه گفته رئیس همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی ایران، هفتمین دوره این همایش طی روزهای 15، 16 و 17 شهریورماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) عباسعلی وفایی با اعلام این مطلب به خبرنگار مهر گفت: این برنامه جزو همایش‌های سالانه انجمن است که با موضوع آزاد و البته با محور مسائل زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود. دوره ششم این همایش سال گذشته در بابلسر برگزار شد و امسال دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی میزبان دوره هفتم آن است.

وی افزود: پس از فراخوان همایش و تا بازه زمانی پیش بینی شده، بالغ بر 2000 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی‌های اولیه، از نویسندگان 1400 مقاله خواسته شد تا اصل مقالاتشان را بفرستند که این مرحله از کار هم انجام شده است.

رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: کمیته داوران تعدادی از بهترین مقالات را برای ارائه در 3 روز برگزاری همایش، انتخاب خواهد کرد. ضمن اینکه کتاب مقالات هم در ایام برگزاری همایش چاپ و عرضه خواهد شد.

به گفته وفایی، تعدادی از مقالات ارسالی هم از پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره، آسیای میانه و برخی کشورهای اروپایی ارسال شده است و حدود 10 نفر هم از این کشورها به عنوان مهمان خارجی در همایش حضور خواهند یافت.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید