چرا زنان بیشتر از مردان به خواب نیاز دارند؟

http://www.callforpapers.ir/پژوهشگران در بحثی جنجال‌برانگیز مدعی شده‌اند که مغز زنان به زمان بیشتری برای بازیابی نیاز دارد؛ چرا که آنها در طول روز، چندین وظیفه را با هم انجام می‌دهند، از این رو به خواب بیشتری احتیاج دارند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دانشمندان دانشگاه دوک در آمریکا دریافتند زنانی که کمبود خواب دارند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته و بیشتر خشمگین می‌شوند.

این درحالیست که در مقابل، این مشکلات بر مردانی که از خواب خود محروم هستند، تاثیر کمتری دارد.

پژوهشهای پیشین نیز به نمایش ارتباط کمبود خواب با خطر بیشتر بیماریهای قلبی، مشکلات روحی، سکته و التهاب در بدن پرداخته بودند.

دکتر مایکل بروز، کارشناس خواب، بر این باور است که برخی از زنان دارای کمبود خواب به چنان التهابات شدیدی بدنی دچار می‌شوند که با احساس درد فیزیکی از خواب بیدار می‌شوند.

به گفته دکتر بروز، زنان می‌توانند از برخی از بیماریهای مرتبط با کمبود خواب با کمی چرت زدن اجتناب کنند.

اگرچه به باور وی، این چرت زدنها نباید بیشتر از 90 دقیقه باشد چرا که می‌تواند خواب‌آلودگی را افزایش دهد.

دکتر بروز اظهار کرد: در طول خواب،‌ قشر مغزی که مسئول تفکر، حافظه، زبان و دیگر مسائل بوده، از قید حواس رها شده و به حالت بازیابی وارد می‌شود. هرچه در طول روز از مغز استفاده بیشتری شود، این بخش به میزان زمان بیشتری برای بازیابی و در نتیجه خواب بیشتر نیاز دارد.

وی همچنین در ادامه گفت از آن جا که زنان بیشتر از مردان از مغز خود استفاده کرده و میزان بیشتری از وظایف همزمان را انجام می‌دهند، به خواب بیشتری نیاز دارند. همچنین مردان دارای مشاغل سخت و پرزحمت که نیازمند تفکر جانبی زیادی هستند نیز به خواب بیشتر نیازمندند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید