10 شهر دانشگاهی برتر جهان در 2013

http://www.callforpapers.ir/برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند به همان اندازه که دانشگاه مقصد اهمیت دارد، شهر یا کشوری که در آن قصد ادامه تحصیل را دارند نیز مهم است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در این گزارش به نقل از روزنامه تلگراف، 10 شهر دانشگاهی برتر جهان در سال 2013 میلادی با استناد به اطلاعات اخذ شده از موسسه اعتبارسنجی دانشگاه‌های جهانی، «کیو اس» معرفی شده‌اند که به شرح زیر است:

مونیخ (آلمان)

اگرچه شهر برلین موقعیت خود را در میان 10 شهر برتر دانشگاهی جهان از دست داد اما در عوض مونیخ با سه پله رشد از رتبه سیزدهم خود در سال 2012 میلادی به رتبه 10 رسید. مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان است و دانشگاه LMU و دانشگاه صنعتی مونیخ بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های این کشور دارند.

مونترئال (کانادا)

شهر مونترئال به عنوان مرکز فرهنگی کانادا شناخته می‌شود و «دانشگاه مک گیل» این شهر در رتبه 21 صد دانشگاه برتر جهان که از سوی «موسسه کیو اس» معرفی می‌شوند، قرار دارد. بالاترین امتیاز این دانشگاه مربوط به داشتن تنوع دانشجویی و کمترین امتیاز نیز در زمینه میزان کیفیت بازدهی این دانشگاه به آن تعلق گرفته است.

 

بوستون (آمریکا)

با وجود اینکه دانشگاه‌های «ام آی تی» و «هاروارد» به لحاظ جغرافیایی در شهر کمبریج قرار دارند اما در رده‌بندی برترین شهرهای تحصیلی جهان این دانشگاه‌ها جزو شهر «بوستون» محسوب شده‌اند. این شهر در گذشته به واسطه تجمع دانشگاه‌های تاریخی در آن به «آتن آمریکا» مشهور بوده است. بالا بودن شهریه‌ها سبب پایین آوردن نمره کلی بوستون در میان شهرهای برتر شده است.

هنگ‌ کنگ

هنگ‌کنگ یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان چه از لحاظ جمعیت و چه از لحاظ داشتن دانشگاه‌های معتبر است. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه‌های «هنگ‌ کنگ»، «دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ» و «دانشگاه چینی هنگ کنگ» می‌شوند. اگرچه ممکن است هزینه اجاره‌ها در این شهر بالا باشد اما هزینه‌های خوراک و حمل و نقل همچنان پایین هستند.

زوریخ (سوئیس)

دانشگاه «ای تی اچ زوریخ» که در قاره اروپا بالاترین رتبه را دارد در شهر زوریخ واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر در رده‌بندی موسسه «کیو اس» در رتبه 12 جهان قرار دارد. این شهر بزرگترین شهر سوئیس است اما هزینه‌های زندگی در این شهر برای دانشجویان بین‌المللی بسیار بالاست.

ملبورن (استرالیا)

یکی از دو شهر استرالیایی حاضر در رده‌بندی 10 شهر برتر دانشگاهی جهانی ملبورن است. اگرچه این شهر در مقایسه با سیدنی در رده‌بندی دانشگاهی امتیاز بهتری کسب کرد. «دانشگاه ملبورن» نیز بنابر اعلام موسسه «کیو اس» در رتبه 31 جهان قرار دارد اما در مقابل، بالا بودن هزینه‌های زندگی و شهریه‌های دانشگاهی، نمره کل این شهر را در مقایسه با سیدنی پایین آورد.

سیدنی (استرالیا)

شهر سیدنی با کنار زدن ملبورن در رتبه چهارم بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفت. این شهر پنج دانشگاه در جمع دانشگاه‌های برتر جهان داشته و جامعه دانشگاهی متنوعی نیز دارد. «دانشگاه سیدنی» در حال حاضر در رتبه 38 جهان و دانشگاه «نیو‌ساوث‌ولز» نیز در رتبه 52 جهان قرار دارد.

سنگاپور

پایتخت سنگاپور که با همین نام خوانده می‌شود، تنها به خاطر رونق و شکوفایی خود شناخته شده نیست بلکه پایین بودن میزان جرم و جنایت نیز از دلایل مهم شهرت این شهر است. «دانشگاه ملی سنگاپور» (NUS) طبق جداول لیگ در رتبه 24 برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. ضمنا «دانشگاه صنعتی نانیانگ» نیز در رتبه 41 جهان قرار دارد.

لندن (انگلیس)

این شهر با داشتن 21 دانشگاه برتر در رده‌بندی اعلامی «کیو اس» در رتبه‌های بالای فهرست بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2013 میلادی قرار دارد. دانشگاه‌های UCL، کالج سلطنتی لندن، LSE ،KCL، «منچستر» و «ادینبورگ» در جمع برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند که دو دانشگاه آخر به ترتیب با قرارگیری در رتبه‌های 29 و 32 جهان در جمع 50 دانشگاه برتر جهان به چشم می‌خورند.

پاریس (فرانسه)

این دومین سال است که پاریس رتبه نخست برترین شهرهای دانشجویی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این شهر 17 دانشگاه در جمع برترین دانشگاه‌های جهان دارد. برخی از این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه ساینس پو، ENS پاریس،‌ دانشگاه پلی تکنیک اکول و دانشگاه سوربن می‌شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید