همایش ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/همایش تخصصی ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس با هدف فراهم کردن فضایی برای تبادل ایده‌ها، روش‌ها و تجربه‌ها در زمینه این علوم نوین و جهت بررسی و شناسایی مدیریت پایدار منابع و بهره‌گیری از علوم و فنون نوین در مطالعات علوم زمین 27 و28 بهمن ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر مانا رحیمی با اعلام این خبر افزود: کارشناسان حاضر در همایش ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس همزمان با برگزاری سی‌ و دومین گردهمایی علوم‌زمین و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین به ارائه توانمندی‌ها و امکانات کاربردی پرداخته و اطلاعات لازم را در اختیار پژوهشگران خواهند گذاشت.

 

وی با بیان این که در عصر کنونی فرایند تبدیل داده به اطلاعات به امری اجتناب‌ناپذیر بدل شده و عدم توجه به آن موجب خسارت‌های غیرقابل جبرانی می‌شود، خاطرنشان کرد: با دانستن این نکته که حجم عظیمی از داده‌ها دارای ماهیت مکانی هستند، ضرورت استفاده از فناوری‌های داده‌های مکانی برای استانداردسازی و کنترل کیفیت جمع‌آوری، نظام‌بخشی، ایجاد، ذخیره‌سازی، پردازش، تحلیل و تلفیق اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته رحیمی، امروزه در اکثر کشورهای جهان این فناوری به عنوان ابزاری کارآمد جهت بررسی و شناسایی مدیریت پایدار منابع زمینی و در نهایت تهیه اطلاعات صحیح و به هنگام به کار گرفته می شود.

وی تصریح کرد: در روش‌های نوین، پژوهشگران با بهره‌گیری از دانش ریاضی و انفورماتیک به تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌یی و حجم عظیمی از داده‌ها پرداخته و نتایجی با دقت و صحت بالا و بسیار موثرتر را در مقایسه با روش‌های کلاسیک پیشین کسب می‌کنند.

دبیرعلمی همایش تخصصی ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس، گستره مربوط به حوزه خود را بسیار وسیع عنوان کرد و گفت: مطالعات زیست‌محیطی، اکتشافی، ژئوفیزیک، دریا و اقیانوس‌شناسی، جغرافیا، علوم اتمسفر و زمین‌شناسی نیز با این دانش پیوند دارد که در این فرایند پژوهشگر می‌تواند با ارائه مفاهیم کیفی و گسترده و بهینه‌سازی مدل‌های کلاسیک تلفیق داده‌ها، دقیق‌ترین وکارآمدترین نتایج را ارائه دهد.

وی هدف اصلی از برگزاری این همایش را گردهم آمدن متخصصان و فعالان این حوزه و بحث و تبادل نظر و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آتی عنوان کرد و افزود: گردآوری تحقیقات و پژوهش‌های پایه و محاسباتی در زمینه‌های طراحی، تفسیر و کاربرد اطلاعات مکان محور نیز از اهداف دیگر این همایش است.

به گفته رحیمی، کارگاه‌های آموزشی روش‌های نوین تحلیل و تلفیق داده به وسیله سامانه اطلاعات مکانی توسط دکتر علیرضا جعفری‌راد و تداخل‌سنجی راداری و کاربردها توسط دکتر مه‌آسا روستا نیز در دانشگاه اصفهان همزمان با برگزاری همایش تخصصی ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

دانشگاه‌های اصفهان، تربیت مدرس، تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، صنعتی سهند و شاهرود و سازمان فضایی ایران، انجمن مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک ایران، انجمن سنجش از دور و GIS ایران، انجمن کواترنری همراه با دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران جنوب، علوم و تحقیقات حامیان همایش تخصصی ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس عنوان شده‌اند.

گفتنی است، سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌ زمین با رویکردهای گسترده و به منظور فراهم آوردن زمینه مناسب جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم‌ زمین و با حضور اندیشمندان و محققان عرصه علوم‌ زمین از سرتاسر دنیا و به طور همزمان در تهران و 13 مرکز استانی از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره همایش تخصصی ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس در اصفهان با ایمیلgeoinfo@gsi.ir مکاتبه کرده و یا به سایت این همایش http://geoit.conference.gsi.ir/ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید