«بوم» پاییزی منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/فصلنامه‌ی تخصصی بوم‌شناسی با نام «بوم» در آخرین روزهای پاییز منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، این فصلنامه که با محوریت بوم‌شناسی ایران است و به موضوع‌هایی مانند گردشگری‌، معماری‌، سکونتگاه‌های بومی‌، هنر و طبیعت می‌پردازد، در آخرین روزهای پاییز 92 منتشر و به قیمت 15هزار تومان در دکه‌های روزنامه‌فروشی عرضه شده است.

در نخستین سرمقاله‌ی امیرحمزه ثقفی – مدیرمسوول فصلنامه‌ی بوم – هدف این مجموعه‌، رسیدن به جامعه‌ی آرمانی ایرانی بر پایه‌ی شناخت ماهیت فرهنگی – قومی در گستره‌ی جغرافیایی این مرز و بوم و ملل مختلف‌ عنوان شده است.

فصلنامه‌ی «بوم» علاوه‌ بر موضوعات مربوط به بوم‌شناسی ایران به بوم کشورهای مختلف نیز می‌پردازد که در این شماره به معماری عصر مفرغ با معرفی اکوموزه «ترامارا» در ایتالیا پرداخته است. سرفصل‌های دیگری با موضوع معرفی چهره‌ها و یادی از درگذشتگان و سفرنامه در این فصلنامه دیده می‌شود. همچنین در بخش تصویر این شماره، عکس‌هایی از چشمه‌ی «باداب سورت» در مازندران منتشر شده، یاد «عباس جعفری» عکاس‌، راهنمای کوهستان و طبیعت که در رودخانه‌های خروشان نپال ناپدید شد، گرامی داشته شده و «رمضان دامن‌افشار» مرمتگر کاشانی که ساخت موزه‌ی ابیانه و مرمت حمام فین کاشان را برعهده داشته‌، معرفی شده، در بخش سفرنامه هم به معرفی مسیر روستای «اورمان تا هجیج» پرداخته شده است.

چکیده‌ی برخی مطالب نیز در صفحات پایانی فصلنامه‌ی «بوم» به زبان انگلیسی منتشر شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید