آخرین مهلت ارسال مقاله به سمینار ملی «بهداشت روانی دانشجویان»

http://www.callforpapers.ir/هفتمین سمینار سراسری «بهداشت روانی دانشجویان» توسط دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، 21 و 22 اردیبهشت ماه سال آینده در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مجتبی کریمیان، رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: این سمینار با هدف شناخت و اطلاع از آخرین روش‌های علمی- کاربردی ارتقای سلامت روانی دانشجویان از طریق تبادل تجربیات بین متخصصان و کارشناسان دانشگاهی و شاغلین در مراکز مشاوره و در یک بستر علمی- پژوهشی، برگزار می‌شود.

کریمیان افزود: این سمینار قدمتی بیش از یک دهه در کشور دارد که طی شش دوره برگزاری، بیش از چهار هزار و 400 مقاله به دبیرخانه‌های قبلی سمینار واصل شده که نشان از استقبال بی نظیر پژوهشگران این حوزه از سمینار بهداشت روانی دانشجویان دارد.

وی موضوعات این سمینار را شامل هشت محور اصلی بیان کرد و ادامه داد: پیشگیری و مداخلات اجتماع محور در محیط های خوابگاهی و دانشگاهی، دانشگاه، ازدواج، خانواده، مشکلات و چالش‌های تحصیلی و شغلی دانشجویان، سلامت در ابعاد جسمانی، روانشناختی، اجتماعی و معنوی و اقدام پژوهی و تجارب موفق مراکز مشاوره در ارتقای بهداشت روانی دانشجویان از جمله این محورهاست.

 

دبیر اجرایی هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان با اشاره به سایر محورها و موضوعات این سمینار ملی اضافه کرد: خودکشی، سوء مصرف مواد و سایر رفتارهای پرخطر، مشکلات، اختلالات و آسیبهای جنسی در دوره دانشجویی و کاربرد علوم و فناوری‌های شناختی در سلامت روان دانشجویان دیگر ابعاد هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان را تشکیل خواهد داد.

کریمیان با بیان این که شرکت کنندگان در این سمینار از امتیاز بازآموزی برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: در پذیرش مقالات این سمینار، به طرح‌های مداخله‌ای مراکز مشاوره دانشگاهی که در قالب اقدام پژوهی انجام شده و نشانه یک تجربه موفق در دانشگاه باشد، اولویت داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این سمینار سراسری، کارگاه‌های آموزشی مرتبط با موضوعات این سمینار پیش بینی شده که موضوعات این کارگاه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، این سمینار را در زمره بزرگترین و معتبرترین سمینارهای حوزه روانشناسی و بهداشت روانی کشور قلمداد کرد و از انجمن‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و غیر دولتی خواست تا پیش از نشر پوستر فراخوان دوم و سایر انتشارات سمینار، نسبت به ارائه حمایتهای مادی و معنوی خود از این سمینار ارزشمند اقدام کنند.

کریمیان با بیان این که 15 دی ماه آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه این سمینار است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارسال مقالات خود به وب سایت هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان به نشانی www.psyseminar.com مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید