آغاز ثبت‌نام سومین دوره اعطای بورس دکتری «شهید احدی»

http://www.callforpapers.ir/معاون فرهنگی و امور فرهنگی بنیاد ملی نخبگان از آغاز ثبت نام سومین دوره اعطای بورس دکتری «شهید احدی» بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر سید حسن حسینی با اعلام این خبر گفت: بنیاد ملی نخبگان سالانه تعدادی از واجدین شرایط با بالاترین امتیاز را از میان دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور که دارای افتخارات مورد تایید بنیاد ملی نخبگان هستند، بدون آزمون جهت تحصیل در مقطع دکتری تخصصی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی داخل کشور معرفی می‌کند.

وی درباره حداقل شرایط کسب این بورس تحصیلی گفت: دارا بودن افتخار مورد تایید بنیاد ملی نخبگان، فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد حداکثر تا پایان شهریورماه سال 1393 و سن کمتر از 30 سال تمام (متولدین1363/06/31 به بعد) از جمله این شرایط محسوب می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت ظرفیت، تعدادی از متقاضیان مشمول که بیشترین امتیازات آموزشی و پژوهشی را کسب کنند، جهت حضور در این دوره انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بنابراین پس از انتخاب نهایی جهت بهره مندی از این تسهیلات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها بر اساس اولویت انتخابی اقدام به جایابی می‌کند و امکان معرفی به سایر مراکز مقدور نیست. از این رو متقاضیان با توجه به سطح آموزشی و پژوهشی خود، جهت افزایش امکان پذیرش، در انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر دقت کنند.

وی افزود: هزینه‌های شهریه تحصیل در دوره دکتری دانشجویانی که مشمول بورس «شهید احدی» می‌شوند، از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت خواهد شد.

به گفته حسینی، ارائه درخواست در سال جاری صرفا از طریق سامانه «ثریا» و تا پایان دی ماه مقدور است و به هیچ درخواستی از سایر طرق و یا در خارج از زمانبندی مقرر ترتیب اثر داده نمی‌شود.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان یادآور شد: در اولین دوره اعطای بورس دکتری «شهید احدی» در سال 91 بیش از 100 نفر و در دومین دوره طی امسال هم 110 نفر جهت حضور در این دوره از سوی بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه‌ها معرفی شدند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وبگاه بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.bmn.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید