پروفسور رضا: ایران در حال ترقی است

http://www.callforpapers.ir/پروفسور فضل‌الله رضا به دانش‌آموزان تاکید کرد که مطالعات عمیق داشته باشند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) پروفسور فضل‌الله رضا، در سال ۱۲۹۳ در رشت متولد شده و در رشته مهندسی برق تحصیل کرده است. او دومین رییس دانشگاه صنعتی شریف، سفیر سابق ایران در یونسکو و کانادا بوده ‌است. این روزها در آستانه یکصدمین سالروز تولدش این مرد بزرگ به زادگاهش گیلان آمده است.

پروفسور فضل الله رضا با حضور در جمع دانش‌آموزان و فرهنگیان گیلانی اظهار کرد: مردم گیلان را هوشمند و شاد می بینم و از اینکه یکی از خادمان خود را چنین مورد لطف قرار دادید، بسیار سپاسگزارم.

وی اضافه کرد: ای کاش می‌توانستم این همه حمایت مردم گیلان را بگونه‌ای جبران کنم.

پروفسور رضا با بیان اینکه در فاصله دوری از ایران هستم، اما هیچ گاه از ایران غافل نبودم و همواره دلم برای ایران و گیلان می‌تپد خاطرنشان کرد: همواره پیگیر پیشرفت علمی شما مردم گیلان هستم و در بازدیدی که داشتم باید بگویم که ایران و گیلان در حال ترقی است.

وی از دانش آموزان و دانشجویان خواست تا کتابهای خود و دیگر بزرگان ایرانی و جهان را مورد مطالعه قرار دهند و تاکید کرد: این مطالعات باید عمیق باشد تا از دنیای عظیم در حال پیشرفت امروز عقب نمانید.

وی ادامه داد: یقین دارم در صراط مستقیم هستید و سعادت بزرگ من، امروز این است که مردم گیلان را هوشمند و بااستعداد می بینم.

پروفسور رضا با بیان اینکه گیلان هوای بسیار خوبی دارد، از مردم خواست تا قدر این سرزمین سبز را بدانند و آن را همیشه این گونه سبز نگه دارند.

وی تصریح کرد: مطالعات عمیق و پرهیز از توجه به نمایش‌ها و عکس‌های جهان شما را به این سو رهنمون خواهد کرد که در صحنه‌های جهانی متجلی باشید.

وی گفت: زمانی‌که من در گیلان تحصیل می‌کردم، مدرسه‌ها کوچک بود و معلمان به اندازه امروز کارآمد نبودند و خوشحالم که این وضعیت تغییر کرده است و دانش آموزان شادی داریم.

پروفسور رضا از دانش آموزان خواست تا خود را از رایانه غافل نکنند، زیرا وسیله‌ای است که می‌تواند دانش جهان را به کشور ما انتقال دهد.

وی تصریح کرد: ایران همواره بزرگانی همچون ابوعلی سینا، رازی، ابوریحان بیرونی، فردوسی و … داشته است، اما در سیصد سال اخیر به خصوص در دوران مشروطه رکود دانشی در ایران حکمفرما شد و این امر موجب شد تا ما از دنیا عقب بمانیم و باید از این توانایی‌هایمان استفاده کنیم تا بار دیگر در جهان و در عرصه‌های علمی بدرخشیم.

پروفسور رضا با بیان این که جهان پر از شگفتی است، خاطرنشان کرد: خداوند در دنیا بندگان خوب زیادی دارد که مورد الطاف او هستند و امیدواریم در ایران عزیز و گیلان زیبا نیز این بندگان هر روز بیش از روز گذشته به فکر خدمت به مردم باشند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید