سی‌ و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌ زمین برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/سی‌ و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌ زمین با رویکردی گسترده و به منظور فراهم کردن زمینه مناسب جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم‌ زمین و با حضور اندیشمندان و محققان عرصه علوم‌ زمین از سرتاسر دنیا به طور همزمان در تهران و 13 مرکز استانی از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)  دکتر حمید نظری، معاون پژوهشی پژوهشکده علوم‌ زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور از طرح‌ سووالاتی برای شرکت‌کنندگان در سی‌ و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین خبر داد و گفت: با طرح این پرسش‌ها قادر به بهره‌گیری از خرد جمعی و نظر افراد در سطوح مختلف دانشجویی تا بالاترین رده‌های علمی و اجرایی داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سطح سووالات مطرح شده باید راهبردی و دور از جزئی‌نگری باشد، گفت: نظرات پس از دریافت و بررسی و پایش در اختیار مسوولان و محققان فعال در بخش‌های مختلف علوم‌ زمین کشور گذاشته خواهد شد تا از دستاوردهای آن در حفظ صلح جهانی و ایجاد توسعه پایدار در سطح ملی و بین‌المللی بهره ببرند.

به گفته معاون پژوهشی پژوهشکده علوم‌ زمین با برگزاری این همایش درصدد دستیابی به حلقه مشترک میان بخش‌های پژوهشی و اجرایی کشور در زمینه‌های مختلف علوم‌ زمین هستیم تا ضمن تقویت این بخش از دستاوردهای آن در راستای پیشرفت روزافزون جامعه بهره ‌ببریم.

نظری با بیان اینکه سعی ما بر این است تا نقاط ارتباطی میان خود و کشورهای جهان برای تبادل اطلاعات و دستاوردها را هموار کنیم، خاطرنشان کرد: مطرح شدن ایران به عنوان یک سرپل اطلاعاتی مهم در بخش علوم‌ زمین در سطح منطقه‌ای چندان دور از ذهن نیست.

وی در ادامه ضمن اشاره به سووالات مطرح شده در رویکرد تخصصی زمین‌لرزه، لرزه‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: آخرین تکنیک‌ها و روش‌های مطالعاتی زمین‌لرزه در آذربایجان شرقی استفاده شده که بر همین اساس در همایشی تخصصی در این منطقه به بررسی مسائل پیرامون زمین‌لرزه خواهیم پرداخت.

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم‌ زمین افزود: برای بررسی زمین‌لرزه سال گذشته منطقه ورزقان از اطلاعات نوینی بهره بردیم که با توجه به اهمیت سابقه تاریخی زمین‌لرزه‌ها در آذربایجان‌شرقی و نزدیکی این استان به دو کشور لرزه‌خیز ارمنستان و ترکیه شاهد برگزاری همایش تخصصی زمین‌لرزه، لرزه‌شناسی و مهندسی زلزله در تبریز خواهیم بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید