نخستین کنفرانس ملی «شتاب دهنده و کاربردهای آنها» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/نخستین کنفرانس ملی «شتاب دهنده و کاربردهای آنها»، ششم و هفتم آذرماه با حضور دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر حسین آفریده، عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها گفت: این کنفرانس با محوریت فیزیک و مهندسی شتابدهنده های ذرات و تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابدهنده ها در علوم، صنایع و پزشکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 110 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی در نخستین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کابردهای آنها ارائه می شود، افزود: مقالات برگزیده در این کنفرانس در مجله پژوهش فیزیک ایران منتشر می شود.

عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها تصریح کرد: در این کنفرانس شتاب دهنده های مختلف از جمله شتاب دهنده چشمه نور ایران، شتاب دهنده سیکلوترون، شتاب دهنده لینک خطی و شتاب دهنده رودوترون مورد بررسی قرار می گیرد.

آفریده بیان داشت: در این کنفرانس گزارشی از طرح ملی سیکلوترون کوچک نیز که با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال اجرا است برای شرکت کنندگان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در نخستین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها تعداد 250 نفر شرکت کنند.

آفریده در پایان تاکید کرد: علم شتابدهنده ها از پیشرفته ترین و پیشروترین علوم رایج در دنیاست. به نحوی که امروزه بسیاری از دستاوردهای فن آوری بشر از مراکزی که به طور گسترده بر روی ساخت و به کارگیری شتابدهنده ها کار می کنند، حاصل می شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید