چهارمین سمینار دو سالانه‏ کمومتریکس ایران برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: چهارمین سمینار دو سالانه‏ی کمومتریکس ایران، ششم و هفتم آذرماه جاری در دانشگاه شیراز برگزار می‏‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر بهرام همتی‏ نژاد، دبیر علمی سمینار دوسالانه کمومتریکس، امروز یکشنبه در یک نشست خبری افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی علمی، فراهم کردن فرصتی مناسب برای ارائه‏ آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی در زمینه‏ های مختلف کمومتریکس با تأکید بر کاربردهای آن‏ها در حوزه‏ های مختلف و همچنین برقراری ارتباط بیشتر علمی بین پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی و مراکز صنعتی است.

وی اضافه کرد: در مدت دو روز برگزاری این سمینار، ۱۳۰ مقاله (۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر) ارائه می‏‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز آشنایی با دستاوردهای جدید در زمینه‏های مختلف کمومتریکس، تبادل نظر بین اساتید، دانشجویان و صاحبان صنایع در مورد پیشرفت‏های اخیر کمومتریکس در ایران و جهان، ایجاد بستر مناسب و فراهم کردن زمینه‏ های لازم برای توسعه بیشتر کمومتریکس در کشور، تبیین توانمندی روش‌‏های کمومتریکس در رفع مشکلات صنایع کشور و گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و صنعتی و ترغیب پژوهشگران به کاربردی کردن این علم را از دیگر اهداف همایش بیان کرد.

کمومتریکس یا شیمی‏ سنجی در حقیقت کاربرد علوم آمار، کامپیوتر و ریاضی در شیمی است.

کمومتریکس در صنایع داروسازی، آرایشی- بهداشتی، نفت و گاز، شیمیایی و آزمایشگاه‌های تخصصی کلینیکی کاربرد دارد و با پردازش داده‌ها به کاهش هزینه و زمان کمک می‏‌کند.

دانشگاه شیراز از دانشگاه‌‏های پیشرو کشور در مباحث مرتبط با کمومتریکس به شمار می‏‌رود و دکتر همتی‏ نژاد، دانشیار بخش شیمی دانشگاه شیراز موفق شده به عنوان نخستین دانشمند مسلمان و ایرانی، جایزه جهانی کمومتریکس‏دان جوان 2012 را از آن خود کند.

جایزه‏ جهانی کمومتریکس‏دان جوان هر چهار سال یک بار توسط انجمن بین‏ المللی کمومتریکس با همکاری هیأت تحریریه‏ مجله‏ Chemometrics and Intelligent Laboratory systems به یک نفر کمومتریکس‏دان جوان زیر 40 سال که در توسعه‏ کمومتریکس در جهان نقش مهمی داشته باشد، اهدا می‌شود.

به گفته‏ همتی ‏نژاد، ایران کشور برتر منطقه در علم کمومتریکس محسوب می‏شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید