واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، نایب قهرمان مسابقات ماهواره‌های قوطی

http://www.callforpapers.ir/تیم های دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در فاز نهایی سومین دوره از مسابقات بین المللی ماهواره های قوطی (کن ست) در دو کلاس حرفه‌یی و کلاسیک موفق به کسب مقام دوم شدند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، تیم «پلوتون» وابسته به انجمن علمی هوافضا این واحد متشکل از حامد اسماعیلی علیایی، احسان موسیوند، رحیم نجفی مجره، سعیده مشایخی و نفیسه یزدی در کلاس حرفه‌یی (مأموریت بازیابی آلفا) در این دوره از مسابقات مقام دوم را کسب کرد.

همچنین تیم «همیلتون پلاس» (براق) با حمایت بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات، متشکل از حمید ضیایی ،علی خورشیدی بنام ، رسول سلیمان پور و علی اکبر شیخی در دسته کلاسیک (مأموریت بررسی اتسمفر) موفق به کسب رتبه دوم مسابقات can sat شدند.

ماهواره کوچک تیم پلوتون در کلاس حرفه‌یی مأموریت بازیابی آلفا تا ارتفاع 500 متری اوج گرفته و به بررسی شرایط زیستی برای بازیابی محموله ای مجهول می پردازد. مأموریت این ماهواره بررسی شرایط زیستی از قبیل دما، اکسیژن، رطوبت، دی اکسید کربن وارتفاع و بررسی موقعیت جغرافیایی و شتاب است که در سه محور انجام می گیرد. محموله بعد از ارتفاع 100 متری زمین از Can sat اصلی رها سازی می شود.

ماهواره های کوچک همیلتون پلاس (براق) در دسته کلاسیک و در مأموریت بررسی اتسمفر در ارتفاع 500 متری قرار می گیرد و تمام مشخصات اتمسفر و اطلاعاتی که مد نظر تیم مدیریت کننده است را رصد، ارزیابی و ارسال می کند که شامل اطلاعات اقلیمی مانند: رطوبت، اختلاف دما و مشخصات جغرافیایی که در بحث تصاویر ماهواره ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS و از تکنیک های بسیار مهم است، می شود.

سومین مسابقات بین المللی ماهواره های قوطی (کن ست) به همت پژوهشگاه فضایی ایران و در چهار سطح برگزار شد. در مرحله اول این مسابقات 35 تیم، مرحله دوم یا طراحی دقیق 32 تیم، مرحله سوم یا مرحله ارایه مسابقات دستاوردها 22 تیم و در مرحله پایانی یا فاز عملیاتی 17 تیم شرکت داشتند.

تیم پولتون در دو دوره گذشته این مسابقات به ترتیب موفق به کسب مقام های دوم و اول در کلاس تصویربرداری شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید