اولین کنگره بین‌المللی «استروک» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/ششمین همایش سراسری و اولین کنگره بین‌المللی «استروک»، 6 تا 8 آذرماه امسال به همت انجمن استروک ایران، گروه نورولوژی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز و انجمن علوم اعصاب ایران در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر مهدی فرهودی، رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر افزود: سکته مغزی به عنوان دومین علت مرگ ومیر در سطح جهان و شایعترین علت ناتوانی بالغین محسوب می‌شود. سازمان جهانی بهداشت از سکته مغزی به عنوان اورژانس سلامت یاد کرده است.

وی افزود: پیش بینی شده است که تا سال 2030 احتمال بروز سکته مغزی و مرگ ومیر ناشی از آن به دو برابر برسد. هم اکنون از هر 6 نفر یک نفر در طول عمر به سکته مغزی مبتلا می‌شود و در هر 6 ثانیه نیز یک نفر در اثر سکته مغزی فوت می‌کند.

فرهودی تصریح کرد: فردی که مبتلا به سکته مغزی شده است، اگر تا قبل از سه ساعت به مراکز درمانی، منتقل و داروی TPA که یک داروی ضد لخته است به وی تزریق شود، از بروز بسیاری از عوارض سکته مغزی جلوگیری می‌شود، البته فردی که سکته کرده باید حائز شرایط تزریق این دارو باشد.

وی ادامه داد: بیشتر کشورها از این دارو استفاده می‌کنند، ولی قیمت این دارو در کشور ما بالاست و تحت پوشش بیمه نیست و مراکزی نیز در سطح کشور برای سکته مغزی تعریف نشده است. سکته مغزی باید جزو اولویتهای بهداشتی مسؤولان در نظر گرفته شود.

دبیر علمی این کنگره محوریت اصلی این کنگره را سکته مغزی عنوان و تصریح کرد: روش‌های تشخیص سکته مغزی و شناخت زودرس سکته مغزی از جمله محورهای مورد بحث در این کنگره است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید