فراخوان ارائه مقالات «طرح نیاز صنعتی» در کنفرانس «مهندسی مکانیک»

http://www.callforpapers.ir/دبیر بیست و دومین کنفرانس سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک با اشاره به آخرین جلسات برگزارکنندگان کنفرانس با مدیران ارشد صنایع خوزستان، گفت: برای نخستین بار در این کنفرانس و با ابتکار دانشگاه شهید چمران، علاوه بر مقالات علمی پژوهشی، بخشی با عنوان مقالات «طرح نیاز صنعتی» با ساختاری متفاوت و به منظور افزایش مشارکت کارشناسان صنعت، در کنفرانس در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر ابراهیم حاجی دولو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به آخرین جلسات برگزارشده با حضور مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی فولاد و گروه ملی فولاد با تبیین اهداف و برنامه‌های کنفرانس به منظور مشارکت بیشتر کارشناسان حوزه صنعت، اظهار کرد: این جلسات با استقبال و قول همکاری و حمایت مدیران این صنایع از برگزاری کنفرانس همراه بود و قرار شد کارشناسان این شرکتها برای حضور در نشستهای علمی و میزگردهای کنفرانس مورد ترغیب و حمایت قرار گیرند.

وی همچنین به بازدید اخیر دکتر غفاری، رئیس انجمن مهندسین مکانیک ایران، از روند چگونگی برگزاری کنفرانس در دانشگاه شهیدچمران اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش مشارکت کارشناسان صنایع در کنفرانس، ارائه مشکلات و نیازهای صنعت و برقراری یک کانال ارتباطی بین کارشناسان صنعت و پژوهشگران دانشگاه، با ابتکار دانشگاه شهیدچمران مقالاتی با عنوان «طرح نیاز صنعتی» با ساختاری متفاوت نسبت به مقالات علمی پژوهشی در کنفرانس مطرح شده است که در این مقالات مخاطب کارشناسان صنعت هستند تا بتوانند مشکلات علمی و صنعتی خود را طی این مقالات به کنفراس ارائه دهند.

دبیر بیست و دومین کنفرانس سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک با بیان این‌که این طرح مورد استقبال دکتر غفاری قرار گرفت، افزود: این ایده، برنامه ویژه‌ای است که برای نخستین بار در کشور مطرح می‌شود و دکتر غفاری نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کرده است؛ ساختار این مقالات نسبت به مقالات علمی پژوهشی ساده‌تر در نظر گرفته شده و در سایت کنفرانس به نشانی http://ismeconf.ir/2014 قابل مشاهده است.

حاجی دولو مهلت ارسال مقالات علمی پژوهشی به دبیرخانه کنفرانس را تا 30 آبان ماه عنوان و تصریح کرد: تاکنون 150 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و پیش بینی می‌شود این رقم تا دو هزار مقاله افزایش یابد؛ همچنین به احتمال زیاد مهلت ارسال مقالات تا 15 آذرماه تمدید شود.

دبیر کنفرانس بین‌المللی مهندسی مکانیک درباره مهلت مقالات «طرح نیاز صنعتی» خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز اطلاع رسانی کاملی درباره این بخش انجام نشده، به منظور توجیه کارشناسان صنعت مهلت ارسال مقالات در این بخش تا 30 آذر ماه در نظر گرفته شده است.

وی درباره حضور مهمانان خارجی در کنفرانس خاطرنشان کرد: هنوز در این باره تصمیم نهایی گرفته نشده، اما تا آخر بهمن ماه مهمانان خارجی کنفرانس مشخص خواهند شد.

حاجی دولو افزود: از تمام صنایع استان برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است زیرا 40 درصد صنایع بزرگ استان با رشته مهندسی مکانیک در ارتباط هستند.

گفتنی است این کنفرانس تحت حمایت رسمی سیویلیکا برگزار می گردد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید