تازه‌ترین شماره ماهنامه «کتاب ماه علوم اجتماعی» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/تازه‌ترین شماره ماهنامه «کتاب ماه علوم اجتماعی» با پرونده ویژه‌ای پیرامون جامعه‌شناسی ادبیات در ایران از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) تازه‌ترین شماره کتاب ماه علوم اجتماعی با پرونده ویژه‌ای در مورد فراز و فرود جامعه‌شناسی ادبیات در ایران به همراه نقد و بررسی آثار مکتوب منتشر شده در این رابطه منتشر شد.

این ماهنامه در این پرونده و در میزگردی با حضور فرهنگ فرشاد استاد دانشگاه اهواز، نیره توکلی مدیر گروه جامعه‌شناسی و ادبیات انجمن جامعه‌شناسی ایران و امید‌ علی‌احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به بررسی فراز و فرودهای جامعه‌شناسی ادبیات در ایران پرداخته‌ است.

این ماهنامه در ادامه این پرونده به موضوع نقد و بررسی آثاری چون کندوکاوی در جامعه‌شناسی ادبیات، جامعه‌شناسی هنر، رویکردی انتقادی در جامعه‌شناسی ادبیات، جامعه‌شناسی در گلستان سعدی، جامعه‌شناسی معرفتی ادبیات و ارتباطات و … پرداخته است.

این ماهنامه همچنین مقالاتی نیز با عنوان جامعه شناسی رمان نوشته نادر شهریوری، نگاهی جامعه‌شناختی به تاریخ بیهقی، مروری بر ادبیات اقتصاد نهادگرا در ایران را در این شماره منتشر کرده است که در راستای موضوع پرونده اصلی این ماهنامه هستند.

محمد اللهیاری فومنی، مدیر سابق اداره کتاب نیز در این شماره از ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی در قالب مقال‌ای به تبیین موضوع جهانی شدن و تحولات هویتی از منظر رهیافت مطالعات فرهنگی پرداخته است.

گزارشی از نشست نقد و بررسی کتاب «خوانش‌های انتقادی پیرامون مخاطبان و رسانه‌ها» از دیگر بخش‌های این ماهنامه است که طی آن دیدگاه‌های مهدی منتظرقائم استاد دانشگاه تهران، غلامرضا آذری استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره این کتاب ـ که شامل مجموعه مقالات گردآوری شده توسط ویرجینیا نایتینکل و کارن راس است ـ منتشر شده است.

ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی به سردبیری محمدرضا رسولی و با قیمت 2 هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید