شناسایی بیماری ایدز با نانوزیست حسگری جدید

http://www.callforpapers.ir/یک موسسه تحقیقاتی در بوستون آمریکا موفق به ساخت نانوزیست حسگری شده است که با استفاده از خون، بزاق یا دیگر سیالات موجود در بدن می‌تواند بیماری را شناسایی کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از ستاد نانو، Gene-RADAR® مجهز به یک نانوتراشه است که در داخل تلفن همراه قرار می‌گیرد و در صورت وجود یک ماده آلاینده یا بیماری‌زا به راحتی و با دقت بالا فرآیند شناسایی را انجام می‌دهد. این فناوری جدید به سادگی قابل استفاده است و نیاز به زیرساخت‌های ویژه‌ای نظیر الکتریسیته یا گردش آب ندارد؛ در نتیجه می‌توان از آن در کشورهای در حال توسعه استفاده کرد.

در حال حاضر نانوبیوسیم این دستگاه جدید خود را به شناساگرهای تشخیص بیماری‌هایی نظیر ایدز و ای‌کولا مجهز کرده است، به طوری که می‌توان برای شناسایی و رصد بیماری و داروهای تجویز شده از این سیستم جدید استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت نوکیا یک دوره مسابقه به نام «Nokia Sensing XCHALLENGE» برگزار کرده است که در آن به شرکتی که بهترین فناوری حسگری را جهت استفاده در تلفن‌های همراه برای رصد بیماری یا فاکتورهای سلامت ارائه کند، جایزه نفیسی می‌دهد که شرکت نانوبیوسیم رتبه اول این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است.

این موسسه موفق به دریافت حمایت مالی به مبلغ 525 هزار دلار در اولین دوره رقابت‌های «Nokia Sensing XCHALLENGE» شده‌ است. این حمایت مالی مربوط به فناوری حسگری Gene-RADAR® بوده است.

رابرت وایس از برگزارکنندگان این رقابت می‌گوید: ما از این که این رقابت‌ها بتواند به شرکت‌هایی نظیر نانوبیوسیم کمک کند تا قابلیت‌های خود را به مرحله ظهور برساند، خوشحال هستیم. آینده فناوری دیجیتال پزشکی با وجود شرکت‌هایی نظیر نانوبیوسیم بسیار درخشان است و این شرکت‌ها می‌توانند پایه‌گذاران رقابت‌های Nanobiosym Health RADAR را به هدف اصلی خود برسانند. هدف اصلی برگزارکنندگان این رقابت این است که بتوانند فناوری‌های حسگری جدید و خلاقانه را با تلفن‌های هوشمند ادغام کرده و سیستم‌های پیمایشی برای رصد فاکتورهای سلامتی ایجاد کنند.

در این دوره از رقابت‌ها، 26 شرکت‌کننده از هفت کشور حضور داشتند که 12 شرکت به فینال راه یافتند که چندین داور از صنایع و حوزه‌های مختلف برای بررسی فناوری‌های هر شرکت به بررسی این شرکت‌ها پرداختند.

هنری تیری یکی از مدیران شرکت نوکیا می‌گوید: من به شرکت نانوبیوسیم و دیگر شرکت‌کنندگان در اولین دوره این رقابت‌ها تبریک می‌گویم. شرکت‌کنندگان نشان دادند که پتانسیل‌های بالایی در ادغام فناوری حسگری به سیستم‌های مورد استفاده در بخش سلامت و بهداشت دارند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید