برندگان جایزه ادبی «فمینا» 2013 معرفی شدند

http://www.callforpapers.ir/نویسندگانی از آمریکا و کامرون موفق به دریافت جایزه ادبی معتبر “فمینا”ی فرانسه شدند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) برگزارکنندگان جایزه ادبی فمینا روز پنج‌شنبه «ریچارد فورد»، نویسنده آمریکایی را به عنوان برنده بخش رمان خارجی این جایزه معرفی کرد.

فورد برای کتاب «کانادا» که داستان بی‌گناهی پسری را در جریان سرقت والدینش از یک بانک روایت می‌کند، موفق به دریافت این جایزه شد.

این نویسنده آمریکایی پیش از این برای رمان «روز استقلال» در سال 1996 جایزه پولیتزر و همچنین جایزه پن/فاکنر را کسب کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‌، «لئونورا میانو»، نویسنده کامرونی نیز در بخش بهترین رمان فرانسوی‌زبان موفق به دریافت جایزه فمینا شد. وی برای کتاب «فصل تاریکی» برنده این جایزه شد که داستان از بین رفتن عشق و علاقه در کشورهای آفریقایی در زمان تجارت بردگان را روایت می‌کند.

«میانو» که به اعتقاد هیات داوران “نویسنده‌ای بزرگ با آینده‌ای درخشان” است، متولد 1973 در کامرون است که از سال 1991 در فرانسه زندگی می‌کند.

همچنین جایزه بهترین مقاله به «ژان پل» و «رافائل انتوون» – پدر و پسر – تعلق گرفت که مقاله آنها به مناسبت یکصدمین سال انتشار اولین جلد از کتاب «درجست‌وجوی زمان از دست رفته» مارسل پروست انتشار یافت.

جایزه‌ی فمینا در سال 1904 توسط گروهی از بانوان نویسنده‌ی فرانسوی با همکاری مجله‌ی «فمینا» راه‌اندازی شد. «آنتوان دوسنت اگزوپری»، سرشناس‌ترین نویسنده‌ی برنده‌ این جایزه است که در سال 1930 برای «پرواز شبانه» موفق به دریافت آن شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید