وجود باورهای غلط در مورد اهدای خون بانوان

http://www.callforpapers.ir/مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: نسبت بسیار پایین سهم زنان در اهدای داوطلبانه خون دلایل متفاوتی دارد که باورهای اشتباه در این زمینه از جمله علل مهم آن است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکترمحمدرضا مهدی‌زاده، در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار کرد: نقش رسانه ها، ادارات و ارگان‌های مرتبط با بانوان جهت ارتباط مستقیم مجموعه انتقال خون با بانوان و ارائه آموزش‌ها و هدایت نگرش‌ها به این معروف پسندیده مهم است و ما خواستار همکاری همه جانبه آنها برای انتقال اطلاعات صحیح و ترغیب بیشتر بانوان به این امر خداپسندانه هستیم.

مهدیزاده بیان کرد: اهدای خون بانوان نقش مهمی در سلامت خون دارد، با این حال نسبت بسیار پایین سهم زنان در اهدای داوطلبانه خون دلایل متفاوتی دارد که باورها و برداشت‌های اشتباه از اهدای خون، تغذیه نامناسب و بالا بودن میزان شیوع کم‌خونی از مهمترین ‌علل آن است.

 

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با انجام اقدامات فرهنگی در راستای افزایش مشارکت بانوان در این امر حسنه و خداپسندانه گام برداریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: فعالیت انتقال خون تنها خدماتی نیست، بلکه انجام فعالیت‌های فرهنگی از رویکردهای این سازمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خون از ارزشمندترین مواد حیاتی در دنیاست، تاکید کرد: با وجود پیشرفت‌های خیره ‌کننده در علوم پزشکی هنوز جایگزینی برای خون یافت نشده است و هر روز نیاز به این ماده حیاتی افزایش می‌یابد.

مهدیزاده افزود: در حال حاضر دچار کمبود خون و فرآورده‌های خونی ‌نیستیم با این حال نیاز به تمام گروه‌های خونی درتمامی فصول سال وجود دارد و از مردم نوع دوست و همیشه در صحنه درخواست می‌کنیم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان یادآوری کرد: مردم استان کرمان مشارکت خوبی در زمینه اهدای خون دارند که این ناشی از فرهنگ والای مردم در دیار کریمان است و موجب شده که خون مورد نیاز بیماران همیشه به موقع به دست آنها برسد.

وی با بیان اینکه اهدا کنندگان مستمر، ‌بهترین منبع تامین خون در کشور در مواقع اضطراری هستند، گفت: معمولا اهدا‌کنندگان مستمر خون، افرادی هستند که حداقل دو بار در سال اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: اکنون‌ خانم‌ها سه بار در سال و آقایان چهار بار در سال می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

مهدیزاده در پایان خاطرنشان کرد: هر گونه انتقاد و پیشنهادات مردم در راستای خدمات ‌رسانی مطلوب مد نظر قرار می ‌گیرد، چراکه انتقادات و پیشنهادات مردم راهگشای برنامه‌های سازمان است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید