سومین مجله بین‌المللی دانشگاه سمنان بزودی منتشر می‌شود

http://www.callforpapers.ir/همزمان با چهلمین سال تاسیس دانشگاه سمنان، دفتر مجله بین‌المللی Journal of Heat and Mass Teransfer Research در این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر محمد صادق ولی پور، مدیر مسؤول مجله بین‌المللی انتقال حرارت و جرم با اعلام این خبر گفت: این مجله از ششم خرداد ماه امسال مجوز نشر خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرده و به صورت فصلنامه و به زبان انگلیسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان منتشر می‌شود.

وی به چشم انداز این مجله بین‌المللی اشاره کرد و افزود: این مجله سعی خواهد کرد که یکی از نشریات معتبر در زمینه انتقال حرارت و جرم در ایران، دنیای اسلام و جهان باشد و در پایگاه‌های معتبر اسنادی نظیر ISI, ISC نمایه شود.

ولی پور با بیان این‌که سردبیری این مجله بر عهده دکتر سیف‌الله سعدالدین از دانشیاران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان است، افزود: استادان برجسته‌ای از رشته‌های مهندسی مکانیک، مواد و متالورژی و مهندسی شیمی از دانشگاه‌های سمنان، کلارکسون آمریکا، کمبریج، صنعتی شریف، صنعتی شاهرود، سیستان و بلوچستان و فردوسی مشهد اعضای هیات تحریریه این مجله بین‌المللی را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این‌که تا کنون مقالات متعددی از اقصی نقاط ایران برای چاپ در این مجله ارسال شده و به زودی شماره نخست آن منتشر می‌شود، تصریح کرد: مجله بین‌المللی انگلیسی زبان Journal of Heat and Mass Teransfer Research با هدف ایجاد فضای تبادل اطلاعات و نتایج تحقیقات بین مهندسان مکانیک، شیمی، هوا فضا و مهندسی هسته‌ای و در راستای گسترش و ارتقای جایگاه مباحث انتقال حرارت و جرم و همچنین ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و طرح مسائل و مشکلات صنعت منتشر می‌شود.

به گفته ولی پور، انتشار مقالات علمی با کاربردهای صنعتی در سطح کشور و شناساندن فعالیتهای علمی پژوهشگران ایرانی در مجامع بین‌المللی از دیگر اهداف این مجله علمی است.

بر اساس این گزارش، این مجله آمادگی انتشار مقالات دانشمندان، محققان و استادان صنعت و دانشگاه را دارد که ارسال مقالات به صورت برخط و از طریق وب سایت http://jhmtr.journals.semnan.ac.ir امکانپذیر است.

دانشگاه سمنان هم اکنون دارای سه مجله بین‌المللی است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید