ارائه 800 مقاله در کنفرانس «مهندسی ژئوتکنیک‌ ایران»

http://www.callforpapers.ir/اولین کنفرانس ملی‌ مهندسی ژئوتکنیک‌ ایران با ارائه 800 مقاله به میزبانی دانشگاه‌ محقق‌ اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) رحمت الله نگهدار٬ دبیر اولین کنفرانس ملی‌ مهندسی ژئوتکنیک‌ ایران در گفت‌وگو با ایسنا‌، ضمن اعلام این خبر افزود: از بین یک‌ هزار و۳۰۰ مقاله علمی‌ پژوهشی ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس، پس از داوری، 800 مقاله برای ارائه در کنفرانس مورد پذیرش واقع شدند.

وی در ادامه ژئوتکنیک را یک رشته‌ جوان اما با کاربرد گسترده در پروژه‌های‌ عمرانی کشور دانست و خاطر‌نشان کرد: بررسی مسائل و مشکلات علمی و عملی رشته ژئوتکنیک هدف اصلی این کنفرانس بوده است‌، بنابراین‌ ما سعی داریم‌ با برپایی گردهمایی‌های‌ مختلف بین‌ استادان دانشگاه‌ها به ترویج این رشته در جامعه‌ علمی‌ بپردازیم.

وی با بیان اینکه‌ برگزاری این کنفرانس‌ ملی‌ به میزبانی‌ دانشگاه محقق‌ اردبیلی‌ از سال‌ گذشته برنامه‌ریزی شده بود‌، افزود: با توجه به‌ تجربه‌های موفقی که در زمینه‌ ژئوتکنیک‌ داشته‌ایم، ‌از‌ پژوهشگران۷۰۰ منطقه‌ دعوت به مشارکت کردیم‌ که شاهد‌ استقبال‌ بسیار‌خوبی‌ از دانشگاه‌های داخل کشور و حتی از کشورهای‌ مالزی و ترکیه بوده‌ایم.

نگهدار تصریح کرد: انتظار می‌رود‌ طی‌ سال‌های آتی دانشگاه‌ محقق‌ اردبیلی به‌ عنوان‌ قطب‌ ژئوتکنیک منطقه‌ شناخته‌ شود.

عضو‌ هیات‌ علمی دانشگاه‌ محقق‌ اردبیلی‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ ارائه رشته‌های‌ مقطع دکتری‌ دانشگاه در مرحله‌ اخذ‌ مجوز است‌٬ تصریح کرد: هم‌اکنون‌ در مقطع‌ کارشناسی ارشد‌ گرایش‌های‌ خاک٬ پی سازه عمران‌، زلزله، آب و سازه‌های‌ هیدرولیکی‌ در دانشکده‌ فنی‌ این‌ دانشگاه‌ تدریس‌ می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید