پذیرش دانشجویان ممتاز 13 دانشگاه در دوره بدون آزمون ارشد دانشگاه شریف

http://www.callforpapers.ir/دانشگاه صنعتی شریف از بین دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد 13 دانشگاه کشور برای سال تحصیلی 94-93 بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آیین‎نامه “ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی 89 و دورشته‌ای‌های ورودی 88 این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های منتخب به شرح پیوست، تعداد محدودی را بدون آزمون ورودی جهت ورود به دوره‎های کارشناسی ارشد می‎پذیرد.

همچنین بر اساس آیین‌نامه “پذیرش برگزیدگان علمی دوره کارشناسی برای ورود به دوره دکتری” وزارت علوم، امکان پذیرش تعداد بسیار محدودی از متقاضیان با سوابق علمی برجسته، برای ورود به دوره دکترای مستقیم وجود دارد.

متقاضیان می‎بایست فرم درخواست و مدارک خود را از امروز تا 19 آبان ماه به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه کنند و زمان تقریبی اعلام نتایج پذیرش، نیمه دوم آذر 92 و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت پذیرش از میان تقاضاهای ارائه شده در مهلت فوق‌الذکر، مرداد 1393 خواهد بود.

داوطلبان باید دارای حداقل معدل 17 بوده و حداقل 100 واحد درسی در مقطع کارشناسی را گذرانده باشند از دیگر شرایط برای پذیرش می توان به اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ 31شهریور93، داشتن رتبه‌های یک تا سه برای داوطلبان سایر دانشگاه‌ها (پرونده داوطلبان سایر دانشگاه‌ها که رتبه یک تا سه را ندارند امّا معدّل آنان 18 و بالاتر است نیز قابل بررسی است) اشاره کرد.

همچنین صرفا در مورد داوطلبان رشته‌های شیمی، علوم کامپیوتر و مهندسی وعلم مواد، پرونده داوطلبانی که معدل بالای 16.5داشته و جزء 10 درصد نخست دوره کارشناسی رشته خود باشند، قابل بررسی است.

پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به جهت تشویق و حمایت از دانشجویان با وضعیت تحصیلی ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادی کارشناسی ارشد است. بنابراین تاکید می‎شود که ارائه تقاضا از این طریق هیچگونه حقی در رابطه با برخورد ویژه با متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمی‎نماید و به کلیه متقاضیان توصیه می‎شود مراحل و پیش‌نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت کنند.

بر اساس این گزارش درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد و دانشجویان دو رشته‎ای ضمن اینکه فقط در یک رشته می‌توانند فرم درخواست پر کنند، باید فرم تطبیق واحد خود را به مدارک مورد نیاز ضمیمه کنند.

شایان ذکر است، پذیرش دانشجو فقط از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شیراز، علم و صنعت، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعت نفت(رشته مهندسی نفت)، اصفهان (رشته‌های علوم پایه) و علامه طباطبایی (رشته‌های اقتصاد و مدیریت) خواهد بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید