جشنواره علمی‌ ـ فرهنگی «آموزگار ادب»

http://www.callforpapers.ir/رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از اعلام آغاز فراخوان جشنواره علمی ـ فرهنگی دانشجویی «آموزگار ادب» با موضوع بزرگداشت سعدی شیرازی خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) رضا فریدزاده رئیس این سازمان با بیان اینکه سومین دوره نکوداشت مفاخر ایران اسلامی اختصاص به سعدی شیرازی دارد، گفت: این جشنواره در سه بخش رقابتی شامل علمی در مقاله‌نویسی، فرهنگی در 3 رشته نمایشنامه‌نویسی، نقیضه‌نویسی (از داستان‌های سعدی)، و طراحی پوستر و همچنین مسابقات ملی مشاعره برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش فرهنگی جشنواره دانشجویان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، نقیضه‌نویسی و طراحی پوستر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

فریدزاده موضوعات بخش فرهنگی را معرفی سعدی به‌عنوان یکی از مفاخر ادبی، فرهنگی ایران، توجه به مفاهیم و مضامین اخلاقی در آثار سعدی شیرازی، پردازش کاربردی به مفاهیم موجود در بوستان و گلستان سعدی، آموزه‌های سعدی و آثارش بر انسان معاصر، احوال، آثار و شخصیت سعدی اعلام کرد.

وی افزود: بخش مقالات جشنواره ملی «آموزگار ادب» که علاوه بر دانشجویان، استادان نیز امکان شرکت را در آن دارند، این موضوعات را در برمی‌گیرد: بررسی شیوه‌های تعلیم در آثار سعدی، بررسی تأثیر قرآن و حدیث در آثار سعدی، زیبایی شناسی آثار سعدی، بررسی شیوه‌های وصف در سخن سعدی، بررسی طنز در آثار سعدی، بررسی بازتاب آثار سعدی در ادبیات جهان، آسیب‌شناسی سامانه‌های آموزشی در آثار سعدی، بررسی تأثیر سعدی بر ادبیات معاصر، بررسی و نقد پژوهش‌های سعدی‌شناسانه، بررسی سبک آثار سعدی، حکمت و اخلاق در آثار سعدی، نقد حکایت‌های اخلاقی، آموزشی گلستان و بوستان سعدی، تصحیح مقابله‌ای بیت، شعر یا حکایتی از سعدی، سعدی از نگاه خاور‌شناسان، تأثیر سعدی از شاعران پیش از خود، بررسی دگرگونی‌های زمانه در آثار سعدی، بررسی تأثیر ادبیات عرب بر آثار سعدی، بررسی جهان‌بینی سعدی با نگرش به آثارش، بررسی آثار سعدی بر اساس نظریه‌های ادبی معاصر.

فریدزاده یادآور شد: مهلت ارسال مقالات تا پایان آذرماه 1392 است و همچنین مقالات برگزیده در قالب کتاب «مجموعه مقالات برگزیده گرامیداشت سعدی» منتشر می‌شوند.

رئیس سازمان دانشجویان ایران در پایان با تأکید بر اینکه تمام مراحل ثبت نام و ارسال آثار به صورت مجازی صورت می‌پذیرد از علاقه‌مندان خواست برای ثبت‌نام در جشنواره و مسابقات ملی مشاعره و کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی www.mafakher.net مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید