فراخوان نخستین جشنواره ملی ایده های فضایی

http://www.callforpapers.ir/با توجه به پیشرفت های کشور عزیزمان ایران در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی و حضور پررنگ جوانان در این عرصه، سازمان فضایی ایران در نظر دارد با توجه به پتانسیل‌های موجود در صنعت فضایی جشنواره ملی در خصوص ایده های برتر در حوزه فضا را برگزار کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این جشنواره طلیعه حرکتی نو راستای حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران کشور و انجام وظایف محوله، جمع آوری و مدیریت ایده های برتر موجود در حوزه فضا است که با هدف شناسایی و جذب افراد نخبه و ایده های برتر در حوزه فضایی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران جوان، جهت دهی ایده‌ها و پژوهش‌ها در حوزه فضایی با توجه به چشم اندازهای فضایی کشور و آماده سازی فکری کودکان و نوجوانان برای آینده برنامه های فضایی کشور برگزار می‌شود.

برگزیده این جشنواره، ایده خلاقی است که راهکار بهتر و با ارزشتر را برای حل چالش موجود، پاسخ به یک نیاز و کشف دنیای ناشناخته در حوزه صنعت هوافضا ارائه کند.

این جشنواره در دو بخش ثبت ایده و نمایشگاهی برگزار می‌شود که در بخش ثبت ایده فقط ایده ها ارسال و توسط کمیته داوری که متشکل از متخصصان هر حوزه می باشد مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش نمایشگاهی نیز ایده‌هایی که به انجام رسیده و اجرایی شده و یا قابلیت اجرا را دارد در غرفه های نمایشگاه به تماشای عموم گذاشته می شود.

مخاطبان جشنواره، دانش آموزان، دانشجویان دانشگاه ها، شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی هستند.

معیارهای خلاق بودن ایده در این رقابت، سادگی، زیرکانه بودن، ترسیم و ارائه خوب، آشنا و مانوس بودن، قوت و رسایی، توانایی به کارگیری آن در چند زمینه،

انعطاف پذیر و قابل تغییر بودن و توانایی به چالش کشیدن آن است.

گروه داوران جشنواره شامل متخصصان حوزه های فناوری اطلاعات، الکترونیک، مخابرات، برق و قدرت، هوافضا، مکانیک و … می باشند.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام تا 20 فروردین ماه 93 به نشانی اینترنتی http://isa.ir/Eform/jform.pdf مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم به همراه فایل های ضمیمه، آن را به نشانی info@isa.ir ایمیل کنند.

زمان برگزاری جشنواره، 13 مهرماه 93 اعلام شده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید