قلب مصنوعی ساخت محققان بزودی در فرانسه تست می‌شود

http://www.callforpapers.ir/گروه محققان فرانسوی زیر نظر پروفسور آلن کرپانتیه، موفق به ساخت پروتزی شدند که بیشترین شباهت را به قلب طبیعی دارد و به زودی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، از اولین عمل پیوند قلب حدود 50 سال می‌گذرد. اگرچه تا کنون جراحی پیوند قلب زندگی هزاران بیمار را که دچار نارسایی‌های قلبی بودند، نجات داده است؛ اما بیماران زیادی نیز در اثر همین پیوند جان خود را از دست داده‌اند.

پروفسور کرپانتیه، پدر جراحی مدرن قلب، برای پیشگیری از پیوندهای ناموفق قلب، بیش از 20 سال برای طراحی قلب مصنوعی تلاش کرده است.

این پروتز که در نوع خود منحصر به فرد است، بیشترین شباهت را به اندام طبیعی دارد و از طرف آژانس ملی امنیت پزشکی برای آزمایش بر روی نمونه انسانی مجوز رسمی دریافت کرده است.

استفاده از قلب مصنوعی برای اولین در سال 1981 در آمریکا اتفاق افتاد. پروتزهایی که تا کنون ساخته شده‌اند، عملکرد مکانیکی داشته و به گردش خون کمک می‌کنند.

این پمپ‌های مصنوعی به صورت موقت جایگزین یکی از بطن‌های قلب می‌شدند، اما محققان فرانسوی موفق به ساخت پروتزی شدند که به طور کامل جایگزین قلب می‌شود و بیمار تا سال‌ها قادر به ادامه زندگی خواهد بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید