دسترسی دانشگاه‌های کشور به بیش از 260 هزار پایان‌نامه

http://www.callforpapers.ir/دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متقاضی، همزمان با شروع سال تحصیلی به پایگاه پایان‌نامه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران متصل شدند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، پس از رونمایی از سایت تمام متن پایان‌نامه‌ها در نیمه دوم تیر ماه 1392، دانشگاه‌هایی که تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران را امضا کرده و IP خود را به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کردند، به نسخه تمام متن پایان نامه‌های موجود در گنجینه علمی ایرانیان دسترسی یافتند.

از زمان رونمایی تاکنون بیش از 30 دانشگاه به مجموعه قبلی افزوده شدند که اکثریت آن‌ها دانشگاه‌های آزاد و پیام نور هستند.

پس از آن طی نامه‌هایی به معاونین پژوهشی و رؤسای کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌ها، نحوه اشتراک و استفاده از تمام متن پایان نامه‌هایی که دسترسی به آن‌ها از سوی دانشگاه مبدا مجاز اعلام شده برای دانشگاه‌هایی که تفاهم نامه را امضا کرده بودند، ارسال شد.

بر اساس این گزارش، پایان‌نامه‌های تمام متن فقط به تقاضای دانشگاه‌ها و روی IPهای دانشگاه‌هایی که شرایط اشتراک را پذیرفته باشند، قابل دسترسی است.

تاکنون، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه زنجان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه امام رضا (ع)، پژوهشگاه مواد و انرژی و موسسه آموزش عالی رجا IP خود را به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرده و درخواست استفاده آزمایشی از تمام متن پایان نامه‌ها را داده‌اند.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند با امضای تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از نسخه تمام متن بیش از 260 هزار پایان نامه در گنجینه علمی ایرانیان بهره مند شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید