ارائه 90 مقاله در کنگره بین‌المللی جراحی خراسان

http://www.callforpapers.ir/دومین کنگره بین‌المللی جراحی خراسان با موضوع تروما، آبان ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر حسین شباهنگ، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جراحی خراسان اظهار کرد:‌ این کنگره هفتم تا دهم آبان ماه همراه با بازآموزی در قالب محورهای رویکرد چند تخصصی به بیمار، جنبه‌های اخلاق پزشکی، جنبه‌های پزشکی قانونی، آسیبهای ناشی از مداخلات جراحی و آموزش در مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان فراخوان این کنگره بیش از 150 مقاله به دبیرخانه ارسال شد، خاطرنشان کرد:‌ از این تعداد 50 مقاله در قالب سخنرانی و 40 مقاله در قالب پوستر پذیرفته شد که در زمان برگزاری کنگره ارائه می‌شوند.

عضو هیات علمی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تروما یکی از مشکلات سلامتی کشور به شمار می‌رود و یکی از علل اصلی مرگ ومیر در کشور است، خاطرنشان کرد:‌ در این کنگره تلاش شده است به حوادث و تروما با رویکرد جامعه‌نگر و آموزش همگانی نگاه شود و به همین منظور برنامه‌های آموزشی پیشگیری از تروما با همکاری هلال احمر، صدا وسیما، پلیس راه و کارگروه سلامت در مدت زمان برگزاری کنگره برای عموم مردم برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خراسان با اشاره به اینکه در برخورد با یک بیمار تروما گروه‌های پزشکی مختلفی درگیر روند درمانی وی می‌شوند، اظهار کرد: در این کنگره با بررسی جنبه‌های پزشکی قانونی و حقوقی تروما تلاش می‌شود کارگروه و سیر امدادرسانی و درمان مصدوم تروما ترسیم و به شرکت کنندگان آموزش داده شود.

شباهنگ با اشاره به اینکه در این کنگره بیش از یک هزار و 500 مهمان داخلی و خارجی از کشورهای عراق، پرتغال و سوریه شرکت دارند، خاطرنشان کرد: گروه‌های ارتوپدی، اورولوژی، بیهوشی، پرستاری، پزشکی ورزشی، جراحی اطفال، جراحی پلاستکی و ترمیمی، جراحی توراکس، جراحی زنان، جراحی عروق و اندوواسکولار، جراحی عمومی، جراحی فک و صورت، جراحی قلب، جراحی گوش گلو بینی، جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی مداخله‌ای، طب فیزیکی و توانبخشی، فوریتهای پزشکی و فیزیوتراپی از جمله گروه‌های هدف این کنگره به شمار می‌روند.

عضو گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:‌ در مدت زمان برگزاری این کنگره 14 سمپوزیوم همچون سوختگی و تروما، اداره راه هوایی، سینونازال و قاعده جمجمه قدامی، ماگزی لوفاسیال، ستون فقرات، ترومای قفسه سینه، تروما و طب اورژانس، تنگی تراشه، اداره اختلال آب و الکترولیت، خونریزی‌های لگنی و ترمبوآمبولی در زنان برگزار می‌شود.

شباهنگ برگزاری برنامه بازآموزی، 14 کارگاه آموزشی، مانور امداد و نجات و دو برنامه آموزش همگانی را از دیگر برنامه‌های این کنگره برشمرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://www.ikcs.ir/ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید