رقابت دانش‌آموزان نخبه در چهارمین مسابقه ملی دانش‌آموزی شریف

http://www.callforpapers.ir/پایگاه ارتباط با دانش‌آموزان دانشگاه صنعتی شریف با همکاری استادان، مسؤولان و دانشجویان دانشگاه، «چهارمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی شریف» را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) هدف از برگزاری این مسابقه علاوه بر ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری و تلاش در دانش‌آموزان مقطع دبیرستان، کشف و شناخت استعدادهای جوان و کمک به پرورش روحیه خلاقیت و نوآوری در ایشان است.

محور اصلی این مسابقه دعوت از دانش‌آموزان دوره دبیرستان در سراسر کشور به منظور شرکت در یک رقابت دو مرحله‌ای با مفاهیمی بالاتر از سطوح معمولی دروس دبیرستان است. سوالات این مسابقه توسط نخبگان المپیادهای کشوری و جهانی و تحت نظر استادان دانشگاه به گونه‌ای طراحی می‌شود که دانش‌آموزان سراسر کشور با تفکر خلاق خود قادر به پاسخگویی به آنها باشند.

در مرحله غیر حضوری این مسابقه دانش آموزان در قالب تیم‌های سه نفره به سوالاتی در زمینه‌های ریاضی، کامپیوتر، شیمی، فیزیک و نجوم پاسخ خواهند داد. برگزیدگان مرحله غیرحضوری مسابقه در اسفند ماه امسال به صورت حضوری در مسابقه مرحله حضوری به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین در مراسمی از برگزیدگان مرحله حضوری مسابقه جوایزی به رسم یادبود از سوی دانشگاه صنعتی شریف اهدا می‌شود. همچنین از سوی دبیرخانه مسابقه به اعضای تیم‌های برگزیده مرحله غیرحضوری لوح‌های تقدیر طلایی، نقره‌ای و برنزی اهدا می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه برگزاری چهارمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی شریف، این دبیرخانه با توجه به تجربه دوره‌های گذشته و به منظور سنجش عادلانه‌تر تیم‌ها در مرحله غیرحضوری مسابقه، اقدام به ایجاد تغییرات گسترده در مرحله غیرحضوری مسابقه کرده است. این تغییرات با هدف رتبه‌بندی تیم‌ها بر اساس شایستگی و راهیابی تیم‌ها به مرحله حضوری مسابقه مطابق دانش علمی آنها صورت گرفته است.

مهلت ثبت‌نام در مسابقه تا سوم آبان ماه امسال است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه ارتباط با دانش‌آموزان دانشگاه، به نشانی اینترنتی student.sharif.ir مراجعه کرده و ضمن اطلاع از جزییات دقیق برنامه، نسبت به ثبت نام در مسابقه اقدام کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید