موفقیت دانشمندان در ابداع شیوه نوین درمان بیماری ام اس

http://www.callforpapers.ir/دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود موفق به شناسایی مجموعه‌ای از ترکیبات شده‌اند که می‌توانند در روشی جدید برای درمان بیماری مالتیپل اسکلروزیس (MS)‌ مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) ، برخلاف روش های درمانی موجود که باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شوند، ترکیبات تازه کشف شده باعث افزایش تعداد سلول‌های پروژنیتور شده و می‌توانند به ترمیم فیبرهای عصبی آسیب دیده در اثر بیماری ام اس کمک کنند.

یکی از این ترکیبات جدید، داروی بیماری پارکینسون به نام بنزتروپین (benztropine) است که نقش موثری در درمان مدل استاندارد بیماری ام اس در موش‌ها بصورت انفرادی یا در ترکیب با روش‌های متداول درمان بیماری ام اس دارد.

«لوک لیرسون» استادیار شیمی در موسسه تحقیقات اسکریپس (TSRI) و نویسنده ارشد این مطالعه تأکید می‌کند: از نتایج بدست آمده بسیار شگفت زده شدیم و بدنبال طراحی کارآزمایی بالینی اولیه این دارو برای درمان ام اس هستیم.

«لیرسون» خاطر نشان می کند: بنزتروپین دارویی با عوارض جانبی است و با انجام آزمایشات بالینی باید دوز مناسب آن برای بیماران مبتلا به ام اس دقیقا مشخص شود؛ بنابراین بیماران نباید به هیچ عنوان پیش از تأیید این روش جدید درمانی، از این دارو استفاده کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

اشتراک گذاری نوشته در: