نمایه بیش از 500 هزار مقاله علمی در SID

http://www.callforpapers.ir/رییس مرکز اطلاعات علمی از نمایه بیش از 500 هزار مقاله علمی در تارگاه مرکز(SID) خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی، احمد قاضی زاهدی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با گذشت شش ماه از سال 1392 آمار مقالات نمایه شده در تارگاه SID به رقم 505 هزار و 447 مقاله رسیده که با توجه به فعالیت 9 ساله این مرکز، آمار قابل توجهی است.

قاضی زاهدی تشریح کرد: مقالات نمایه شده در SID به زبان‌های فارسی و انگلیسی بوده و در زمینه علوم انسانی، علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، دامپزشکی و علوم پایه هستند. از این تعداد مقاله بیش از 191 هزار عنوان به زبان فارسی و مابقی به زبان انگلیسی هستند.

رئیس مرکز اطلاعات علمی ادامه داد: این مقالات در نشریات علمی پژوهشی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صاحب رتبه علمی پژوهشی شده‌اند، منتشر شده و به صورت تمام متن و رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. ضمن آنکه مقالات نشریات علمی مصوب دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور نیز در این تارگاه قابل دسترسی است.

قاضی زاهدی افزود: مر کز اطلاعات علمی در طول 9 سال فعالیت به عنوان یک مرجع بزرگ علمی در کشور جایگاه شاخص و ویژه‌ای را نزد جامعه علمی کشور کسب کرده و اکنون در آغاز دهمین سال تاسیس خود با گسترش فعالیتها و تنوع بخشیدن به خدمات و سرویس‌های ارائه شده تلاش می‌کند تا نیازهای جامعه علمی کشور را فراهم کرده و به رشد جایگاه تحقیق و پژوهش در کشور کمک کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره ‌ای آموزشی توسط این مرکز ادامه داد: تا کنون 40 کارگاه آموزشی بر اساس اولویتهای علمی و در زمینه‌های گوناگون به صورت عمومی و تخصصی توسط مرکز اطلاعات علمی برگزار شده که تعداد قابل توجهی از اعضای محترم هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مسؤولین نشریات علمی کشور و همچنین دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در آنها شرکت کرده و از مباحث مطرح شده بهره‌مند شده‌اند.

قاضی زاهدی افزود: با توجه به میزان استقبال از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، علاوه بر تنوع در برگزاری دوره‌ها و معرفی سرفصل‌های جدید، از فصل تابستان تقویم آموزشی سه ماهه نیز اعلام شد تا علاقه‌مندان بتوانند از قبل جهت حضور در این کارگاه‌ها برنامه ریزی کنند. بر همین اساس تقویم آموزشی فصل پاییز همراه با معرفی دوره‌های جدید هم اکنون در تارگاه SID قابل رؤیت است.

رییس مرکز اطلاعات علمی در پایان گفت: مرکز اطلاعات علمی با توجه به ظرفیتهای علمی خود تلاش می‌کند تا از تمام امکانات و توانایی‌های موجود در جهت خدمت رسانی به جامعه علمی کشور استفاده کند که در این راستا و در آینده نزدیک شاهد خدمات و سرویس‌های جدیدی در تارگاه SID خواهیم بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید