«مدیریت توسعه کشاورزی» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/کتاب «مدیریت توسعه کشاورزی»، تالیف دکتر محمد صادق ابراهیمی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) این کتاب در هشت فصل تدوین شده که در آن به بررسی موضوعات اساسی توسعه پایدار کشاورزی از جمله نظام بهره برداری و توسعه کشاورزی، امنیت غذایی پایدار با رویکرد تولید غذای سالم و بررسی مزیتها و چالش‌های تولید محصولات کشاورزی ایران پرداخته شده است.

دکتر محمد صادق ابراهیمی با اشاره به این که مدیریت توسعه کشاورزی تلاش دارد، مفهوم مدیریت را به عنوان یک عنصر ضروری فرآیند توسعه کشاورزی گوشزد کند، افزود: واژه توسعه پایدار کشاورزی درصدد است ضمن نزدیک کردن فرآیندهای کشاورزی، به لزوم حفظ و توسعه منابع پایه و استقرار فرآیندهای توسعه گرا نظیر نهادسازی در محیط های کشاورزی – تولیدی تأکید کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: این کتاب سعی دارد ضمن بررسی مفاهیم توسعه پایدار کشاورزی و مقایسه بخش کشاورزی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، چالش‌ها و فرصتهای توسعه بخش کشاورزی ایران را بویژه در حوزه واردات و صادرات محصولات مهم کشاورزی مورد بررسی قرار دهد.

مدیرگروه توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان با برشمردن برخی مزیتهای کشاورزی ایران اظهار کرد: ایران در زمینه تولید محصولاتی نظیر پسته، زعفران، انار و توت خشک رتبه اول، در زمینه تولید محصولاتی چون زردآلود، خیار، هندوانه و خربزه رتبه دوم و در تولید محصولاتی مانند گردو، خرما، گیلاس و بادام درختی رتبه سوم را در جهان دارد.

وی افزود: هدف ما از مطالعه در این حوزه دستیابی به شناخت از وضعیت تولید محصولات کشاورزی در ایران برای رسیدن به ثبات و پایداری در توسعه محصولات صادراتی کشاورزی ایران است.

بر اساس این گزارش، دکتر ابراهیمی پیش از این کتاب «مدیریت توسعه روستایی» را نیز تألیف کرده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید