ایجاد نخستین دوره آموزشی MRI قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

http://www.callforpapers.ir/متخصص قلب و عروق و فلوشیب تصویربرداری قلب و عروق کشور گفت: اولین دوره آموزشی MRI قلب و عروق به صورت جامع و پیشرفته در مشهد اجرا شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، زهرا علیزاده ثانی در مراسم فارغ‌التحصیلان MRI دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: این دوره آموزشی در ایران و برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزدیک به دو سال گذشته مطرح و با حضور پزشکان قلب، متخصصان رادیولوژی و قلب اطفال به عنوان شرکت کننده در این دوره اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این گروه، هسته‌ اولیه آموزشی برای گروه‌های آینده هستند، تصریح کرد: در این دوره، استادان کشورهای آلمان و انگلستان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه امیرکبیر نیز حضور داشتند.

علیزاده ثانی افزود: در این دوره تعداد 10 پزشک، چهار رادیولوژیست، پنج متخصص قلب بزرگسال، یک متخصص قلب اطفال و 9 کارشناس رادیولوژی عمومی برای دریافت آموزش حضور داشتند.

وی با بیان اینکه پایه‌گذاری این رشته از 4 سال پیش در ایران آغاز شده است، اظهار کرد: از حدود دو سال پیش طرح این دوره آموزشی عنوان شد که امروز نیز شاهد اولین مراسم فارغ‌التحصیلی این دوره هستیم.

متخصص قلب و عروق و فلوشیب تصویربرداری قلب و عروق کشور گفت: در دوره‌های آتی تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی بر اساس دستورالعمل وزارتخانه خواهد بود.

علیزاده با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین مرکز استرس MRIدر مرکز شهید رجایی تهران قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تنها مرکز جامع و کامل استرس MRI در مرکز آموزشی، پژوهشی قائم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی در خصوص آموزش‌های ارائه شده در این دوره، تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده در این دوره از سطح آموزش بین‌المللی نیز بالاتر بوده است.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش بیماران، تصریح کرد: تعداد بیماران به قدری زیاد است که اگر در مراکز درمانی به صورت شبانه‌روزی نیز فعالیت شود، باز هم پاسخگوی نیازهای آنان نخواهد بود، اما مهم‌ترین مسئله در حال حاضر آموزش افراد متخصص و تشکیل گروه علمی آموزشی است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید