تمام آنچه که در مورد آزمون ارشد 93 باید بدانید

http://www.callforpapers.ir/رییس سازمان سنجش با اعلام آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آبان ماه، به تغییرات این دوره از آزمون کارشناسی ارشد اشاره کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 از 12 آبان ماه سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام این دسته از داوطلبان تا 19 آبان ماه 92 ادامه دارد.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 93، اظهارکرد: این دوره از آزمون در روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه 92 برگزار می‌شود.

خدایی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد 93 تقریبا مشابه آزمون سال گذشته است، اظهارکرد: در این دوره از آزمون خیلی تغییراتی نخواهیم داشت، فقط مواد و ضرایب امتحانی رشته‌های علوم ریاضی (آمار، ریاضی و علوم کامپیوتر) تغییر کرده است که آن هم اعلام کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تغییری در ضوابط و روش‌های این دوره از آزمون کارشناسی ارشد ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد افزایش یا کاهشی ندارد و تاثیر معدل در پذیرش داوطلبان همانند سال گذشته 20 درصد است.

رییس سازمان سنجش در خصوص تجمیع آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دولتی، گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای آن نداریم، چرا که در ابتدا دانشگاه آزاد باید این درخواست را بدهد که هنوز درخواستی به ما نشده است اما بهر حال در صورت تمایل دانشگاه آزاد، سازمان سنجش آمادگی برگزاری آزمون مشترک را دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید