حضور هفت مجله نانویی در بخش نشریات ششمین جشنواره فناوری نانو

http://www.callforpapers.ir/در ششمین جشنواره فناوری نانو علاوه بر ماهنامه فناوری نانو شش مجله معتبر دیگر نیز در حوزه نانو، در بخش نشریات نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) در ششمین جشنواره فناوری نانو علاوه بر ماهنامه فناوری نانو شش مجله Nanomedicine journal و IJBI HN و Transport phenomena in nano and micro scales و International Nano letters و IJNN و Nano Structure in chemistry در بخش نشریات نمایشگاه حضور دارند.

ماهنامه فناوری نانو با 12 سال سابقه انتشار، شماره 192 ماهنامه خود را ویژه ششمین جشنواره فناوری نانو به چاپ رسانده و در این نمایشگاه به صورت رایگان عرضه کرده است. همچنین آرشیو شماره‌های پیشین ماهنامه نیز برای متقاضیان در ایام نمایشگاه قابل تهیه است.

این ماهنامه با هدف بازتاب دستاوردهای داخلی و خارجی در حوزه نانو به انتشار مطالب در قالب اخبار و مقالات، گفت‌وگو و گزارش می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، مقالات پیش از انتشار توسط یک تیم داوری از دانشگاه شریف و یک گروه از کارشناسان ستاد نانو داوری می‌شوند. از بخش‌های گفت‌وگو محور این ماهنامه می‌توان به گفت‌وگو با کارآفرینان برتر اشاره کرد.

«Nanomedicine journal» مجله‌ای در حوزه نانو پزشکی است که هر سه‌ ماه یکبار بار به صورت آنلاین توسط دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر می‌شود. این مجله شامل مقالات معتبر در زمینه‌های نانوپزشکی، نانودارورسانی، نانوبیوتکنولوژی و کاربردهای آن در پزشکی است.

فصلنامه «IJBI HN» با چهار محور اصلی نانومواد هیبریدی، کاربردهای نانومواد، سنتز و شناسایی نانومواد و نانو محاسباتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا چاپ و به صورت الکترونیکی نیز عرضه می‌شود. تاکنون 6 جلد از این فصلنامه به چاپ رسیده است. همچنین این مجله علاوه بر ستاد توسعه فناوری نانو از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تائید قرار گرفته است.

مجله «Transport phenomena in nano and micro scales» یک نشریه تخصصی در زمینه مهندسی مکانیک و شیمی است که در پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت نیم‌سالانه به چاب می‌رسد.

مجله «International Nano letters» که مجموعه مقالات انتشارات اسپرینگر را در حوزه نانو منتشر می‌کند، توسط دانشگاه آزاد کرمانشاه از سال 2011 به صورت فصلنامه به چاپ می‌رسد‌.

«IJNN» نیز در تمام زمینه‌های نانو از سال 2005 توسط انجمن نانوفناوری ایران منتشر می‌شود. همچنین فصلنامه «Nano Structure in chemistry» نیز از سال 2011 در زمینه‌های شیمی، نانوساختارها، مهندسی، پزشکی و غیره به همت دانشگاه آزاد شهر قدس به صورت open source در سایت (JNanochemistry .com) قرار دارد.

در ششمین جشنواره فناوری نانو در بخش نشریات نانو مجله پیام‌نمای فناوری نانو نیز حضور دارد. این مجله از سال 88 با همکاری ستاد توسعه نانو بر روی پیام‌نمای شبکه دو سیما قرار گرفته است و به صورت هفتگی به روز می‌شود. با توجه به مخاطبان عمومی این پیام‌نما مطالب آن به زبان ساده و کاربردی بیان می‌شود. همچنین مسابقه‌ای نیز به صورت پیامکی در پایان هر هفته در خصوص مطالب ارائه شده برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید