کتاب «طراحی مدار RF؛ تئوری و کاربردها» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/کتاب «طراحی مدار RF؛ تئوری و کاربردها» به تالیف راینهولد لودویگ و جین باگدانوف به همت دکتر مسعود دوستی، عضو هیات علمی مهندسی برق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ترجمه شد و از سوی انتشارات این واحد دانشگاهی به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر مسعود دوستی در رابطه با این کتاب گفت: این کتاب ترجمه مربوط به ویرایش دوم (سال 2009) کتاب «RF Circuit Design “Theory and Applications» از انتشارات Prentice Hall است.

وی با بیان این که علت ترجمه این کتاب به روز بودن، جامع و کاربردی بودن مطالب است، افزود: در این کتاب، ابتدا مقدمه‌ای در خصوص رفتار عناصر در فرکانس‌های رادیویی (RF) و مایکروویو (MW) مطرح می‌شود، سپس خطوط انتقال و نمودار اسمیت تحلیل شده، در ادامه شبکه‌های تک قطبی و چندقطبی بررسی می‌شوند.

دوستی ادامه داد: کلیات طراحی فیلترهای RF، قطعات فعال RF، شبکه‌های بایاس و تطبیق، طراحی تقویت کننده‌های ترانزیستوری، اسیلاتورها و میکسرها مطرح می‌شوند. مثال‌های عنوان شده و همچنین قسمت گفتار عملی که در انتهای هر فصل آمده، نکات کلیدی و تجربیات کاربردی ارزشمندی را در شبیه سازی و آزمون مدارهای RF بیان می‌کند.

وی با اشاره به این که کتاب حاضر نه تنها مباحث RF بلکه مباحث MW را نیز شامل می‌شود، تصریح کرد: این کتاب جهت استفاده مهندسان طراح مدارهای فرکانس بالا و همچنین در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری برق گرایشهای الکترونیک و مخابرات برای دروس طراحی مدارهای الکترونیکی فرکانس بالا و طراحی مدارهای فعال مایکروویو بسیار مناسب است. همچنین از این کتاب در دوره کارشناسی برق، برای درس خطوط انتقال مخابراتی و به عنوان یک مرجع کمکی در درس مایکروویو نیز می توان استفاده کرد.

عضو هیات علمی مهندسی برق واحد علوم و تحقیقات گفت: پس از ترجمه موفق کتاب «طراحی مدارهای RF MEMS برای مخابرات بی سیم» و تألیف کتاب «راهنمای جامع نرم افزار ADS»، ترجمه این اثر و ترجمه کتاب «مدارهای عملی MMIC» در حوزه فرکانس بالا در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید