نمایه 15 مجله لاتین دانشگاه علوم پزشکی تهران در بانک اطلاعاتی «پاب مد»

http://www.callforpapers.ir/با تلاش مرکز تامین منابع الکترونیک و ارتقای مجلات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران طی دو سال اخیر، از 25 عنوان مجله لاتین که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر می‌شود، 15 عنوان آن در بانک اطلاعاتی «PubMed» نمایه شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، این تعداد علاوه بر دو مجله قبلی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است که در بانک اطلاعاتی Medline/PubMed نمایه می‌شد. حاصل این نمایه‌سازی، حضور دو هزار و 231 عنوان مقاله مجلات این دانشگاه در ماه ژوئیه سال 2013 میلادی در بانک اطلاعاتی PubMed است.

استفاده و دانلود «پاب مد»، در ماه مه سال 2013 میلادی، 57 هزار و 791 بار متن کامل مقالات این مجلات به یکی از صورتهای html و یا PDF توسط کاربران PubMed مشاهده و یا دانلود شده است. به عبارت دیگر هر کدام از مقالات مذکور فقط در ماه مه سال 2013 میلادی به طور متوسط، 36 بار مشاهده و دانلود شده‌اند. بدین ترتیب تنها در شش ماه اول سال میلادی جاری، مقالات مجلات این دانشگاه 320 هزار و 284 بار مشاهده یا دانلود شده‌اند. بیشترین میزان دانلود، مربوط به مقاله‌ای است که تاکنون بیش از پنج هزار و 500 بار فقط از PubMed دانلود شده است. این آمار فقط مربوط به 11 عنوان از مجلات این دانشگاه است.

حضور این مجلات در بانک اطلاعاتی «پاب مد»، ضمن افزایش تولیدات علمی دانشگاه و کشور در بانک مذکور، میزان مشاهده‌پذیری، استناد و دریافت مقاله توسط این مجلات را ارتقا بخشیده است که به بهبود کیفی مقالات مجلات دانشگاه منجر خواهد شد.

فهرست عناوین مجلات نمایه شده در بانک اطلاعاتی «پاب مد» شامل «Asian Journal of Sports Medicine» و «DARU Journal of Pharmaceutical Sciences» و «Iranian Journal of Microbiology» و «Iranian Journal of Neurology» و «Iranian Journal of Parasitology» و «Iranian Journal of Pediatrics» و «Iranian Journal of Psychiatry» و «Iranian Journal of Public Health» و «Iranian Journal of Radiology» و «Journal of Arthropod-Borne Diseases» و «Journal of Dentistry of Tehran University of Medical Sciences» و «Journal of Diabetes & Metabolic Disorders» و «Journal of Environmental Health Science & Engineering» و «Journal of Medical Ethics and History of Medicine» و «The Journal of Tehran University Heart Center» است.

علاوه بر 15 عنوان مجله، مجله «Medical Journal of The Islamic Republic of Iran» نیز توسط مرکز تامین منابع الکترونیک و ارتقای مجلات دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمان ادغام دو دانشگاه، در بانک اطلاعاتی «پاب مد» نمایه شده است که پس از انتزاع به دانشگاه علوم پزشکی ایران منتقل شده است.

بدین ترتیب 34 درصد از 44 عنوان مجله نمایه شده علوم پزشکی کشور در بانک اطلاعاتی «پاب مد»، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید