مهلت ارسال مقاله به کنفرانس بینالمللی دانشجویی کارآفرینی
سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی دانشجویی کارآفرینی، 16 و 17 مهر ماه امسال به همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار میشود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) «بررسی تجارب موجود، ایجاد همافزایی و انتقال دانش علاقهمندان رشته کارآفرینی، انتقال تجربه از خارج و همفکری جهت توسعه و نگاهداشت کارآفرینی و مولفههای موثر آن»، «ژرف اندیشی و مطالعه مباحث کارآفرینی و کسب و کار برای ارائه به سیاستگذاران، دانشگاهیان، و مدیران بنگاههای اقتصادی دولتی و خصوصی»، «فراهم کردن زمینه رقابت علمی در بین دانشجویان رشته کارآفرینی و سایر دانشجویان علاقهمند به کارآفرینی»، «ارتقای توانمندی و روحیه خودباوری و افزایش همت و انگیزه دردانشجویان از طریق مباحثه، کارگاههای حضوری و ارائه مقالات علمی پژوهشی»، «ترویج دانش کارآفرینی و تلاش برای توسعه مهارت کارآفرینی در جامعه دانشگاهی از طریق دانشجویان به عنوان مدیران آینده»، «ایجاد فرصت مناسب برای کسب تجربه در سازماندهی و مدیریت فعالیتهای علمی پژوهشی برای دانشجویان»، «تقویت جایگاه انجمن علمی دانشجویی کارآفرینی و زمینه سازی برای هم اندیشی دانشجویان و هم افزایی تشکلهای علمی دانشجویی»، «تعامل هرچه بیشتر استادان و دانشجویان داخلی و خارجی در عینیت بخشی به فعالیتهای دانشگاهی» و «کارآفرینی» از جمله اهداف سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی دانشجویی کارآفرینی محسوب میشوند.
محورهای سومین کنفرانس ملی دانشجویی کارآفرینی شامل «محورهای بنیادی نظیر پژوهش در کارآفرینی، کارآفرینی به عنوان یک رشته تحقیقاتی، مشروعیت رشته کارآفرینی، روش شناسی پژوهش در تحقیقات کارآفرینی، تحلیل محتوای مقالات منتشره پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، شناسایی و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه، کارآفرینی نوپا، کسب و کار جدید و تثبیت شده، نوآوری و تخریب خلاق، تئوری بنگاه و کارآفرینی، رویکردهای ابتکاری در کارآفرینی، استراتژی کارآفرینانه، سیاستگذاری توسعه کارآفرینی»، «کارآفرینی فردی نظیر ویژگیهای شخصیتی (رویکرد ویژگیهای کارآفرینان)، رویکرد رفتاری به کارآفرینی، نیات (مقاصد) کارآفرینانه، قابلیتهای کارآفرینانه، رویکرد شناختی به کارآفرینی» و کارآفرینی سازمانی نظیر گرایش کارآفرینانه، کارآفرینی سازمانی و قابلیت های پویا، پویایی شناسی کسب و کار، تدبیر امور شرکتهای کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه، بسترهای محیطی مناسب برای کارآفرینی سازمانی، سرمایه فکری در شرکتهای کارآفرینانه، سرمایه اجتماعی کارآفرینانه» و «کارآفرینی اجتماعی نظیر فرایند کارآفرینی اجتماعی(در سازمانهای ایرانی)، موانع حرکت سازمانهای اجتماعی ایران به سمت کارآفرینی اجتماعی، سنخ شناسی کارآفرینان اجتماعی ایرانی، عوامل کلیدی موفقیت سازمانهای کارآفرینانه اجتماعی برتر در ایران، راهبردهای ملی توسعه سازمانهای کارآفرینانه اجتماعی، شایستگیهای کارکنان سازمانهای کارآفرینانه اجتماعی ایرانی، آموزش کارآفرینی اجتماعی، شایستگیهای مدیران کارآفرین اجتماعی ایرانی، استراتژیهای کارآفرینی اجتماعی در سازمانهای اجتماعی ایران، محیط نهادی کارآفرینانه اجتماعی، چالشهای حقوقی برای سازمانهای کارآفرین اجتماعی ایرانی، مدلهای کسب و کار کارآفرینانه اجتماعی ایرانی» است.
«رویکرد جامعه شناختی به کارآفرینی نظیر نقش فرهنگ در کارآفرینی، اخلاق و کارآفرینی، ارزشهای اجتماعی و کارآفرینی، نقش مذهب در کارآفرینی»، «کارآفرینی دانشگاهی نظیر دانشگاه کارآفرین، تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی، سیستمهای ارزیابی عملکرد کارآفرینی دانشگاهی، چرخه نوآوری ملی (ارتباط دانشگاه-صنعت-دولت)، انتقال فناوری دانشگاهی، شرکتهای انشعابی و دانش بنیان، توسعه ملی منطقهای دانشگاهی و آموزش کارآفرینی»، «کسب و کار جدید نظیر ایجاد و استقرار کسب و کارهای جدید، چرخه عمر کسب و کارهای جدید، رشد و توسعه کسب و کارها، انواع کسب و کار (خانگی، خانوادگی، فناورانه، الکترونیکی، کشاورزی و …)، کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMEs)، طرح کسب و کار یا (Business Plan (BP، تامین مالی و سرمایه گذاری مخاطره آمیز برای خلق یا رشد کسب و کارها، نقش بیمه در توسعه کسب و کارها و نقش وام و تسهیلات صندوقهای حامی کسب و کارها برای رشد و توسعه کسب و کار»، «کارآفرینی فناورانه نظیر نوآوری و فناوریهای پیشرفته، «یادگیری در فناوریهای پیشرفته، نقش مراکز رشد /پارکهای علم و فناوری در توسعه فناوریهای پیشرفته، مدیریت ارزیابی و انتقال تکنولوژی در کسب و کارهای مبتنی بر فناوریهای پیشرفته، چالشهای پیشروی بنگاههای مبتنی بر فناوریهای پیشرفته در ایران، مدیریت منابع انسانی در سازمانهای مبتنی بر فناوری پیشرفته، استراتژیهای بازاریابی در کسب و کارهای مبتنی بر فناوریهای پیشرفته و کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات» و «تصمیم گیری در کارآفرینی نظیر راههای ابتکاری تصمیم گیری کارآفرینان، سوگیریهای تصمیم گیری کارآفرینان، فرایند تصمیم گیری کارآفرینان در شناسایی ارزیابی و بهره برداری از فرصتها، عوامل شناختی موثر در تصمیم گیری کارآفرینان، عوامل شناختی موثر درسوگیریهای تصمیم گیری کارآفرینان، انواع تصمیم گیریهای کارآفرینان (تصمیم به ورود- خروج – نوآوری)، عوامل شناختی موثر در شناسایی ارزیابی و بهره برداری از فرصتها، تفکر کارآفرینانه، تفکر علی و تفکر اثرسازانه و تحلیل محیط کسب و کار» نیز از دیگر محورهای ارائه شده در این کنفرانس علمی است.
بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، 30 شهریور آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات و 10 مهر زمان اعلام نتیجه داوری مقالات است.
علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://ent-stu.ut.ac.ir/ مراجعه کنند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.