برتری قاطع ایران در مسابقات جهانی طراحی مموکد 2013

http://www.callforpapers.ir/تیم مرکز پردازش‌های سریع پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در مسابقات جهانی مموکد 2013 موفق به کسب رتبه نخست شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) محققان مرکز پردازش‌های سریع پژوهشکده علوم کامپیوتر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM-HPC) در دو حوزه کارایی و کارایی/هزینه رتبه نخست این مسابقات را کسب کردند.

این سومین باری است که محققان آزمایشگاه IPM-HPC در مسابقه جهانی طراحی مموکد(Memocode) به برتری می‌رسند. این تیم امسال ضمن دفاع از عنوان قهرمانی خود در کلاس کارایی/ هزینه در کلاس کارایی هم عنوان اول مسابقات را کسب کرد.

مساله مسابقه طراحی مموکد امسال، بخشی از مساله تطبیق استریو بود بدین صورت که با دادن یک جفت تصویر استریو، پی بردن به عمق اطلاعات هر پیکسل در تصویر به چالش گذاشته شده بود.

براساس ایمیل دریافتی از هیات برگزاری مسابقات، هشت راه حل بسیار عالی به دبیرخانه مسابقه امسال ارائه شده بود که طیف وسیعی از الگوریتم‌ها، بهینه سازی در سطح سیستم، هدف قرار دادن FPGA ، GPU و همچنین سیستم عامل‌های چند هسته‌یی را در بر می‌گیرد. داوران در نهایت با بررسی راه حل‌های مختلف ارائه شده، براساس زمان اجرا، هزینه و دقت استنتاج، راه حل محققان پژوهشگاه دانش‌های بنیادی را به عنوان برنده تمام عیار مسابقه برگزیدند.

مسابقه طراحی مموکد 2013 از بخش‌های جنبی یازدهمین کنفرانس مموکد ACM-IEEE است که 18 تا 20 اکتبر امسال در پورتلند اورگان آمریکا برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید