تالیف دو فصل از کتاب‌های مرجع دنیا توسط عضو هیات علمی علوم‌پزشکی مشهد

http://www.callforpapers.irدو فصل از کتاب‌های مرجع با موضوع PCR Technology وMicrodroplet technology توسط عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تالیف و به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر احسان غیور کریمیانی پزشک و متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری پروفسور فیلیپ دی استاد دانشگاه منجستر انگلستان توانسته است دو فصل از این کتاب‌ها را تالیف کند.

دکتر غیور کریمیانی گفت:‌ فصل ششم کتاب مرجع PCR Technology کتاب معتبری در زمینه استفاده استاندارد از روش Polymerase Chain Reaction (واکنش زنجیره‌ای پلیمراز) در آزمایشات ژنتیکی بوده و در سایت آمازون قابل دسترسی‌ است.

متخصص ژنتیک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد:‌ این کتاب از طریق http://www.amazon.com/PCR-Technology-Current-Innovations-Edition/dp/143984805X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1378811291&sr=8-1&keywords=pcr+technology+nolan قابل دریافت است.

دکتر احسان غیور کریمیانی با اشاره به تالیف فصل نهم Microdroplet technology اظهار کرد: این کتاب از طریق http://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4614-3265-4/page/1 قابل دریافت است.

 

وی خاطرنشان کرد: دو فصل تالیف شده در این کتاب‌ها به روش‌های جدید در شناسایی pcr تک سلولی و pcr میکروقطره‌ای می‌پردازد.

‌واکنش زنجیره پلیمراز (Polymerase Chain Reaction) که مخفف آن (PCR) است. به روش ازدیاد مقادیر جزئی DNA یا RNA تا حد مشاهده آنها توسط روش‌های ساده و رایج آزمایشگاهی اطلاق می‌شود.

قابلیت «پی سی آر» در ازدیاد اسیدهای نوکلئیک موجود در نمونه مورد آزمایش موجب شناسایی سریع و اختصاصی نوع سلول یا میکروارگانیسم موردنظر در نمونه مذکور می‌شود که این ویژگی علاوه بر بکارگیری «پی سی آر» در تشخیص آزمایشگاهی بیماری‌ها و شناسایی انواع سلول‌ها، آن را به عنوان ابزاری مطمئن و حساس در زمینه پژوهش‌های علمی مطرح می‌کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید