برندگان جایزه معتبر پزشکی «لاسکر» معرفی شدند

http://www.callforpapers.ir/پنج محقق در حوزه سلول‌های مغز و توسعه ایمپلنت ویژه ناشنوایان به همراه «بیل و ملیندا گیتس» جایزه معتبر لاسکر برای توسعه پژوهش های پزشکی و کمک به بهداشت عمومی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) بنیاد آلبرت و مری لاسکر روز دوشنبه نهم سپتامبر (هجدهم شهریور) برندگان جایزه 250 هزار دلاری لاسکر را اعلام کرد.

جایزه تحقیقات پزشکی بالینی لاسکر به طور مشترک به «گرام کلارک» استاد بازنشسته دانشگاه ملبورن استرالیا، «اینگبورگ هوخمایر» محقق شرکت MEDEL اتریش و «بلیک ویلسون» از دانشگاه دوک کارولینای شمالی برای توسعه ایمپلنت پیشرفته حلزون تعلق گرفت.

بیش از 320 هزار نفر در سراسر جهان از ایمپلنت ها برای رفع نقص شنوایی استفاده می کنند.

این دستگاه ها با کمک سیگنال های الکتریکی، عصب شنوایی را تحریک می کنند. هوخمایر و کلارک به طور مستقل در خصوص بهبود شنوایی از طریق تحریک الکتریکی مطالعه کردند و ایمپلنت های توسعه یافته در سال 1985 در آمریکا مورد تأیید قرار گرفتند.

ویلسون نیز یک راه جدید برای ایمپلنت های گفتاری توسعه داد که به کاربران برای درک کلمات و جملات بدون نشانه های بصری کمک می کند؛ استفاده از این ایمپلنت ها در اوایل دهه 1990 میلادی آغاز شد.

جایزه تحقیقات پایه پزشکی لاسکر نیز به طور مشترک به «ریچارد شلر» از شرکت بیوتکنولوژی Genentech و دکتر «توماس زودهوف» از دانشگاه استنفورد اهدا می شود.

تحقیقات مستقل این محققان در اواخر دهه 1980 میلادی آغاز شد و جزئیات نحوه انتشار پیام رسان های شیمیایی توسط سلول های مغزی برای برقراری ارتباط با سلول های دیگر منتشر شدند.

پیدا کردن ارتباط بین تجهیزات مولکولی برای بررسی بیماری های مغزی مانند پارکینسون مورد استفاده قرار می گیرد.

«بیل و ملیندا گیتس» جایزه خدمات عمومی لاسکر را برای تحول تاریخی در مشاهده مهمترین نگرانی های بهداشتی در جهان و بهبود زندگی میلیون ها انسان در معرض خطر به خود اختصاص دادند.

بنیاد خیریه گیتس با بودجه 26 میلیارد دلاری با مشارکت در طرح های بین المللی به ایمن سازی کودکان جهان در برابر بیماری های کشنده کمک می کند و اولویت های تحقیقاتی آنها شامل فلج اطفال، کشاورزی و برنامه ریزی خانواده است.

بنیاد لاسکر در سال 1942 توسط «آلبرت و مری لاسکر» پایه‌گذاری شد. جایزه معتبر پزشکی این بنیاد نیز از سال 1946 میلادی به دانشمندان فعال در حوزه علوم پزشکی و فعالان خدمات عمومی و سلامت اهدا می شود. تاکنون 76 برنده جایزه پزشکی لاسکر موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند.

جایزه پزشکی لاسکر 20 سپتامبر (29 شهریور) در نیویورک به برندگان اعطا خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید