سمپوزیم زن،معماری و پژوهش برگزار می شود

http://www.callforpapers.ir/سمپوزیم زن،معماری و پژوهش , در حوزه معماری 29 آبان ماه 1392 توسط موسسه بین المللی مطالعات راهبردی معماری ایران ( ققنوس ) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) سالهای سال است که معماران و طراحان زن ومرد در کنار هم به طراحی و معماری پرداخته اند ، و رویکردی به نسبت با تعامل و گاه با تقابل داشته اند؛ از زمان ورود اولین زن به عنوان معماری و طراح ، به دلیل جایگاه متفاوت انها ، مباحث زیادی پیرامون این قشر گفته شد ؛ و معماران زن با بازخورد های مثبت و منفی بسیاری در جامعه خود روبرو شدند که همین رویکرد جامعه ، پیشرفت زنان را با روندی کند حاصل کرد . در کشور ایران نیز جایگاه زن به طور کل یک مفهوم متفاوت با انچه که در جوامع دیگروجود دارد هست، از این رو به تناسب این موضوع ، حرفه معماری از همان ابتدا برای زنان یک امر درخور اما ناباورانه به حساب میامد، که در طول زمان با وجود همه سختی ها و مشکلات این راه ، خود را بر شرایط مستولی کرده و برگ جدید را در سالهای اخیر در معمار ی ایران رقم زدند.به دلایل ذکر شده ، جای چنین هم اندیشی ای در زمنیه معماری ، زن و پژوهش ، به خصوص در ایران نه تنها خالی دیدیم، بلکه در شرایط حاظر وجود چنین هم اندیشی های را به واقع دارای اهمیت میدانیم. در اولین سمپوزیوم زن ، معماری و پژوهش سعی بر ان داریم تا با گرداوری بزرگان معماری ( از جنس زن ) به سوالات بی پایان و چند صد ساله در این زمنیه پاسخ بدهیم و فرهنگ متناسب با شان این قشر را در جامعه معماری نهادینه کنیم. (این سمپوزیوم به طور سالانه ، به حوزه های پیرامون موضوع زن و معماری خواهد پرداخت،که از دوم دوره ، با حضور زنان موفق در عرصه معماری ، از کشور های همسایه و با برنامه ریزی بلند مدت ، از نقاط مختلف جهان ، رنگ وبوی بین المللی به خود خواهد گرفت. )
از ویژگی های حضور در این سمپوزیوم :
– اشنایی با فرصت های برخورد قشر های متفاوت در جامعه معماری
– بازدید از نمایشگاه اثار معماران برجسته ایرانی ( با جنسیت زن )
-اشنایی قشرها ، جنسیت ها و طبقات مختلف جامعه ( زنان ، مردان ، دانشجویان و ..) با ویژگی های کاری مختص به جنسیت زن و بازخورد ان در رشته مذکور ( معماری )
– اشنایی با فرصت های مثبت و منفی حضور زنان در رشته معماری

از جمله موضوعات برگزاری این همایش عبارتند از :

– زن و جامعه ( بررسی تاثیر متقابل جامعه معماری و زنان در ایران ) 
– زنان و واکاوی تاثیر انها در حوزه اکادمیک ایران و جهان 
– زن و حوزه کار معماری در کشور ایران 
– زن و حضور در جوامع ساختمان سازی 
– زن و باید ها ونباید های معماری              

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09355289608 تماس و یا به وب سایت مراجعه نمایند.

آدرس سایت: www.isia.ir/project/women-in-architecture 
آدرس ایمیل: info@isia.ir

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید