جایگاه سیزدهمی شیمی ایران در جهان

http://www.callforpapers.ir/نایب رییس و دبیر انجمن شیمی ایران گفت: علم شیمی ایران در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) محمدعلی زلفی گل درحاشیه کنفرانس شیمی ایران در دانشگاه سمنان افزود: ایران اسلامی در علم شیمی از سال 2005 جایگاه اول در کشورهای منطقه را داراست.

وی با بیان اینکه ایران در تمام علوم در بین کشورهای منطقه از سال 2011 مقام اول را کسب کرده است، اظهار کرد: علم شیمی در کشور پیشروتر از دیگر علوم است و گسترش تحصیلات تکمیلی گرایشهای رشته شیمی نیز زودتر از دیگر رشته‌ها در ایران اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از تولید علم در ایران به شیمی مربوط است، تصریح کرد: به دلیل اتکای اقتصاد کشور به نفت، گاز، پتروشیمی و معادن، شیمی علم بومی ایران محسوب می‌شود و هر قدر پژوهشگران شیمی قدرت بیشتری داشته باشند، توان فناوری در کشور افزایش می یابد تا به امید روزی که از خام فروشی جلوگیری شود.

زلفی گل یادآور شد: پژوهشگران شیمی در توسعه فناوری‌های هسته‌ای در ایران اسلامی نقش کلیدی داشتند.

نایب رییس و دبیر انجمن شیمی ایران با اشاره به برخی از برنامه‌های انجمن شیمی در کشور، گفت: تالیف کتابهای آموزشی رشته شیمی به زبان فارسی به جای ترجمه از کتابهای دیگر کشورها و استفاده از دستاوردهای پژوهشی دانشمندان داخلی در این کتابها از موارد مورد تاکید این انجمن است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید