کنفرانس «مهندسی معدن، فرآوری مواد معدنی» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/اولین کنفرانس بین‌المللی «مهندسی معدن، فرآوری مواد معدنی، متالورژی و محیط زیست»، 25 تا 29 شهریور ماه امسال در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر داوود مرادخانی، دبیر اجرایی کنفرانس با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از برگزاری کنفرانس که برنامه‌ریزی‌های آن از زمستان سال 91 آغاز شده است، انتقال دانش فنی معدن و معدن‌کاری کشورهای مستقل مشترک المنافع در روسیه به ایران با همکاری دانشگاه ملل روسیه است.

وی با بیان اینکه بخش معدن از پایه‌های اقتصاد و صنعت و موتور محرک توسعه پایدار است، افزود: بخش معدن از اکتشاف شروع و استخراج مواد معدنی، متالورژی و صنایع پایین دستی را شامل می‌شود و نیز نقش مهمی را در اشتغال زایی و توزیع ثروت میان اقشار مختلف داراست؛ کشور ایران نیز دارای منابع و معادن مهمی است و در کنار آن شهر زنجان از لحاظ تنوع ماده معدنی در خور توجه است؛ لذا این امر، محرکی جهت برگزاری کنفرانس معدن در زنجان و دانشگاه زنجان شد.

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی معدن خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که به موجب این کنفرانس زمینه شناساندن کشور ایران و ظرفیت آن در منطقه و جهان فراهم شود و همچنین ظرفیت معدنی استان را شناسانده و جایگاه آن را بالا ببریم و با گردهم آمدن صاحبنظران و متخصصین حوزه معدن و تبادل اطلاعات و گفتگوها درخصوص دانش معدنی، زمینه‌های پیشرفت علمی را فراهم آوریم.

 

رامین دوست محمدی، دبیر علمی کنفرانس نیز با تشریح موضوعات و رشته‌های درگیر در این کنفرانس تصریح کرد: موضوعات اصلی کنفرانس شامل زمین شناسی، ژئوتکنیک، زمین شناسی مهندسی، هیدروژئولوژی (مهندسی آب)، اکتشاف (ژئوشیمی، ژئوفیزیک، دورسنجی و…)، استخراج (چال زنی، آتش باری، بارگیری- حمل ونقل، طراحی معدن و…)، فرآوری مواد معدنی (خردایش ماده معدنی، روش‌های مختلف فرآوری – فولوتاسیون، هیدرومتالوژی، فیلتراسیون و…، نفت و گاز- اکتشاف، ذخایر هیدرو کربوری، استخراج ذخایر نفت و…) است و بخش محیط زیست نیز تمامی مسائل و مشکلات زیست محیطی مرتبط با معادن و صنایع معدنی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دوست محمدی عنوان کرد: 320 مقاله داخلی که شامل 300 مقاله به زبان فارسی و 20 مقاله به زبان انگلیسی است و 50 مقاله خارجی به زبان‌های روسی و انگلیسی دریافت شده است.

وی تصریح کرد: سه سالن آمفی تئاتر در کنفرانس خواهیم داشت و مقالات به صورت موازی ارائه خواهند شد. ثبت نام از 25 شهریور آغاز شده و 26 و 27 شهریور به ارائه مقالات، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی اختصاص دارد. در روز بیست و هشتم نیز یک تور فنی شامل بازدید از معادن و صنایع معدنی استان و روز بیست و نهم تور فرهنگی شامل بازدید از بناهای استان همچون سلطانیه و غار کتله خور جهت شناساندن فرهنگ غنی کشور به خصوص برای مهمانان خارجی برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی کنفرانس در پایان تصریح کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه زنجان و دانشگاه ملل روسیه و حمایت سفارت ایران در روسیه و استانداری زنجان برپا می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید