مهلت ارسال مقاله به همایش ملی «شهر خلاق؛ ایده‌ها و چالش‌ها»

http://www.callforpapers.ir/همایش ملی «شهر خلاق؛ ایده‌ها و چالش»، هشتم و نهم آبان امسال، در جزیره قشم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) علی توپچی، دبیر علمی همایش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به استقبال گسترده از سوی صاحبنظران حوزه شهری برای ارسال اثر و شرکت در همایش شهر خلاق گفت: درحال پیگیری برای حضور و سخنرانی یک تیم کارشناس اجرایی از یونسکو در این همایش هستیم.

وی افزود: دعوت از این تیم اجرایی یونسکو قطعی نشده که به محض قطعی شدن آن از تعداد و موضوع سخنرانی این تیم اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین ریچارد فلوریدا و چارلز لندری از دیگر نظریه پردازان دعوت شده هستند.

وی با بیان این که بحث شهر خلاق یک موضوع نوین جهانی است که به لحاظ نظریه پردازی می‌تواند کارکردهای زیادی داشته باشد، تصریح کرد: در دنیا ما فقط دو نظریه پرداز در حوزه شهر خلاق داریم که نظریه‌های خوبی در این زمینه ارائه داده‌اند و درحال تلاش برای دعوت از یکی از این دو نظریه پرداز غربی هستیم.

دبیرعلمی همایش ملی شهر خلاق؛ ایده‌ها و چالش، در خصوص مفهوم شهر خلاق گفت: امروزه که در دوران گذار و تغییر پارادایم‌ها و مکاتب هستیم، به نوعی ظرفیتهای مکانی جای خود را به خلاقیتهای انسانی داده‌اند و سرمایه جوامع را متکی بر دانش و بستر اصلی توسعه شهرها و شهروندان می‌دانند.

توپچی با بیان اینکه در داخل کشور ما هیچ نظریه پردازی در حوزه مورد نظر نداریم، گفت: بر اساس ضرورت ارتقای جایگاه شهرهای کشورمان، به عنوان قطب­های خلاق منطقه­‌ای و جهانی، همایش شهر خلاق با هدف ارتقای دانش شهرسازی کشور و تبیین اصول نوین برنامه‌ریزی و طراحی، تبیین ایده‌ها و چالش‌های بهره­‌گیری از مفاهیم نوین توسعه خلاق در مدیریت شهری کشور و تبیین راه­کارهای ارتقای جایگاه شهرهای مناطق آزاد در رقابت­های منطقه­‌ای برگزار می‌شود.

وی در خصوص انتخاب جزیره قشم برای برپایی این همایش تصریح کرد: از آنجا که پدید آمدن شهر خلاق متکی بر منابع ذاتی و ماهوی است، قشم با در نظر گرفتن ابعاد مختلف طبیعی، حاکمیتی و حقوقی و اختیارات قانونی مدیریت منطقه آزاد، یکی از مطلوبترین گزینه‌ها در میان شهرهای کشور است تا به عنوان پایلوت، جلوه گاه مظاهر شهر خلاق باشد.

دبیر علمی همایش ملی شهر خلاق، محورهای این همایش را گسترده و در برگیرنده حوزه‌های مختلفی همچون اقتصاد، فرهنگ و هنر دانست و افزود: کارشناسان، استادان و صاحبنظران می‌توانند تا 10 مهرماه مقالات و آثار خود را به دبیرخانه همایش ملی شهر خلاق، ایده ها و چالش ها در ایران ارسال کنند و تا 25 مهر نیز فرصت دارند برای شرکت در همایش ثبت نام کنند.

توپچی گفت: با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم بر توانمند سازی مدیران سازمان منطقه آزاد، مدیران شهری و مدیران شرکت های خصوصی فعال در سطح جزیره، اقدام به برپایی دوره‌های هفتگی آموزشی کرده‌اند.

به گفته وی، اسفندیار حیدری پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رییس شورای سیاست گذاری، فرامرز مومنی به عنوان دبیر اجرایی و مطهره حسینی نیز به عنوان قائم مقام دبیر اجرایی همایش ملی شهر خلاق، اعضای اصلی تیم اجرایی این همایش را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید