تاثیر شکلات بر سلامت مغز سالمندان

در پژوهشی که در مجله نورورلوژی منتشر شده است محققان گزارش دادند شکلات ممکن است به بهبود سلامت مغز و مهارت‌های فکری در سالمندان کمک کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) محققان در بوستون دریافتند افراد مسن که ابتدا در یک تست حافظه و استدلال ضعیف بودند و جریان خون به مغز آنها نیز ضعیف بود پس از نوشیدن دو فنجان کاکائو در هر روز به مدت یک ماه بهبود قابل توجهی داشتند.

محققان 60 نفر از افراد را برای آزمایش‌های جدید به‌کار گرفتند. آنها در مطالعات قبلی مصرف بالای آنتی اکسیدان فلاونون که در شکلات موجود است را علت افزایش عملکرد مغز می‌دانستند. ازآنجاکه آنها تردید داشتند که آیا فلاونون باعث بهبود مهارت‌های فکری و باعث بهبود جریان خون می‌شود یا نه، به بیماران به صورت تصادفی شکلات داغ غنی از فلاونون و بدون فلاونون دادند.

شرکت‌کنندگان هر روز دو فنجان شکلات داغ را به مدت 30 روز نوشیدند و قبل و بعد از دوره مورد مطالعه، حافظه و استدلال آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. علاوه بر این محققان با استفاده از سونوگرافی به‌طور غیرمستقیم جریان خون آنها را اندازه‌گیری کردند و همچنین با استفاده ازMRI به بررسی ماده سفید- فیبرهای عصبی که به بخش‌های مختلف مغز متصل است- پرداختند.

در پایان روز سی‌ام، این تیم دریافتند آن دسته از افراد که رژیم شکلات داغ داشتند 8 درصد در جریان خون بهبود داشتند و حدود یک دقیقه زمان واکنش سریع‌تر برروی کارهای شناختی نشان دادند.

دانشمندان همچنین تفاوت قابل توجهی در تغییرات عصبی و شناختی بین افرادی که از فلاونون مصرف کرده و یا نکرده بودند مشاهده کردند.

پس از شناسایی این ماده، محققان حتی ممکن است قادر به تولید آن به صورت قرص شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید