سومین جشنواره منطقه‌یی اختراعات «کوهساران» برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/سومین جشنواره منطقه‌یی اختراعات شمال غرب کشور (کوهساران) در سه بخش داوری اختراعات، تجاری سازی و انرژی های نو با حضور بیش از ۲۰۰ مخترع و صاحب طرح و ایده از روز سه شنبه آغاز به کار می کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر شایقی، رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اشاره به اینکه در بخش داوری اختراعات این جشنواره نزدیک به ۲۲۰ مخترع ثبت نام کرده اند، اظهارکرد: پس از داوری اولیه، تعداد ۱۶۳ اختراع مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد که در بخش داوری اختراعات حضور داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۶۳ اختراع راه یافته به بخش داوری، سهم استان آذربایجان شرقی ۵۱ طرح، استان اردبیل ۲۷ طرح، استان آذربایجان غربی ۲۵ طرح، استان زنجان ۲۴ طرح و سهم سایر استان‌ها ۳۶ طرح است. از لحاظ سطح تحصیلات ۱۵ درصد از مخترعان راه یافته به جشنواره دارای مدرک دکتری، ۳۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۳۸ درصد هم دارای مدرک کارشناسی هستند که این آمار بیانگر رشد ارتباط صنعت و دانشگاه بوده و نشانگر آن است که فارغ التحصیلان دانشگاهی به نیازهای صنعت و جامعه اهتمام دارند.

رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل خاطر نشان کرد: بخش تجاری سازی جشنواره ۳۹ شرکت کننده دارد که ۱۷ مورد از آنها تاییدیه سطح سه بنیاد ملی نخبگان را از سالهای قبل کسب کرده‌اند و ۲۲ مورد دیگر شرکت های دانش بنیانی هستند که در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند.

شایقی همچنین عنوان کرد: بخش ویژه این جشنواره به حوزه انرژی‌های نو اختصاص دارد که در این بخش نیز ۵۵ طرح از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره ها فراهم کردن فضایی برای به تولید انبوه رساندن و تجاری سازی طرح های مخترعان است، تصریح کرد: بخش CIP (اتاق تعامل سرمایه گذار و مخترع) جشنواره نیز با شرکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی و چندین شرکت معتبر خصوصی و همچنین نهادهای دولتی فعالیت خواهد کرد تا با بهره مندی از پتانسیل مخترعان و صاحبان شرکت های دانش بنیان و فناور چرخه تولید و اقتصاد منطقه و کشور را به حرکت درآورده و زمینه را برای رفع محدودیت ها و تعالی منطقه و کشور فراهم کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید