ایجاد هفت رشته دکتری و ارشد در دانشگاه صنعت نفت

http://www.callforpapers.ir/معاون آموزشی دانشگاه صنعت نفت از اخذ مجوز راه‌اندازی یک رشته در مقطع دکتری و شش رشته در مقطع کارشناسی‌ ارشد در این دانشگاه خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از مهرماه از طریق کنکور سراسری آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دکتر عباس هلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارسال درخواست مجوز ایجاد این رشته‌ها به شورای گسترش از حدود 6 ماه قبل، اظهارداشت: با موافقت شورای گسترش از مهرماه در رشته‌های “مدیریت مخازن هیدروکربنی”، “اقتصاد نفت و گاز”، “حقوق نفت و گاز” و “تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز” در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشکده نفت تهران با ظرفیت هر رشته 10 نفر دانشجو پذیرش می‌شود.

وی همچنین از اخذ مجوز ایجاد رشته مهندسی‌مکانیک در مقطع کارشناسی‌ارشد و مهندسی‌نفت در مقطع دکتری به‌ ترتیب با ظرفیت 6 و پنج نفر در دانشکده نفت اهواز خبرداد و افزود: با اخذ مجوز این رشته‌ها تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در این دانشکده به‌ ترتیب به 6 و 2 رشته رسید.

معاون آموزشی دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: همچنین با اخذ مجوز رشته مهندسی سیستم‌های انرژی از شورای گسترش، پذیرش دانشجو در این رشته از مهرماه در دانشکده علوم‌دریایی محمودآباد آغاز می‌شود.

وی افزود: با اخذ مجوز راه‌اندازی رشته‌های جدید تعداد رشته‌های دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشکده‌های نفت اهواز، آبادان، تهران و محمودآباد به‌ ترتیب به 6، سه، 4 و یک رشته و در مقطع دکتری به دو رشته رسید و پیش‌بینی می‌شود، امسال ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی با رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته به 200 نفر افزایش یابد.

هلالی‌زاده همچنین از برنامه دانشگاه برای اخذ مجوز چهار رشته دیگر در مقطع دکتری و کارشناسی‌ارشد خبرداد و تصریح کرد: درخواست اخذ مجوز راه‌اندازی رشته‌های مدیریت و مهندسی پروژه‌های نفت و گاز و مهندسی سازه‌های دریایی به‌ ترتیب در دانشکده نفت تهران و علوم‌دریایی محمودآباد و رشته‌های مهندسی برق و بازرسی فنی به‌ ترتیب در دانشکده‌های مهندسی نفت اهواز و آبادان به شورای گسترش ارسال شده‌ و در دست بررسی است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید