کارگاه آموزشی شبیه سازی انرژی ساختمان توسط نرم افزار DesignBuilder

http://www.callforpapers.ir/کارگاه آموزشی شبیه سازی انرژی ساختمان توسط نرم افزار DesignBuilder، شهریورماه 1392 توسط شرکت مهندسین مشاور آرشیدز در تهران – دانشگاه علوم اقتصادی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) دوره جدید مدلسازی انرژی با این نرم‌افزار توسط دکتر فرشاد نصراللهی، پست دکترای انرژی و معماری و مدرس دانشگاه فنی برلین و نماینده رسمی شرکت دیزاین بیلدر در ایران برگزار می شود.

این نرم‌افزار برای مدل‌سازی ساختمان از جنبه‌های مختلف مثل فیزیک ساختمان (مصالح ساختمانی)، معماری ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و غیره کاربرد داشته و قابلیت مدل‌سازی همه جنبه‌های ساختمان را دارد. بجز مدل‌سازی بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان، مصارف مختلف انرژی ساختمان از قبیل مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، لوازم خانگی، آب گرم مصرفی و غیره را بصورت دینامیک مدل‌سازی می‌نماید. این نرم‌افزار همچنین قابلیت محاسبه میزان روشنایی روز و حتی مدل‌سازی CFD را دارد. از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار DesignBuilder مدل‌سازی تهویه طبیعی و مکانیکی، محاسبه آسایش حرارتی در فضاهای داخلی ساختمان، میزان اتلاف و دریافت انرژی از عناصر مختلف ساختمان می‌باشد. نتایج مدل‌سازی‌ها همچنین برای کل سال، برای ماه‌های مختلف و نیز بصورت روزانه و ساعتی قابل استخراج می‌باشد. نتایج همه مدل‌سازی‌ها همچنین برای کل ساختمان، طبقات مختلف و نیز تک فضاهای ساختمان قابل استخراج است. از قابلیت‌های خاص این نرم‌افزار امکان استخراج نتایج مدل‌سازی بصورت دیاگرام و یا فایل‌های اکسل بوده که می‌تواند برای تجزیه و تحلیل‌های بعدی استفاده گردد.

کسب اطلاعات بیشتر

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید