برای جلوگیری از یبوست مصرف مایعات را افزایش دهید

http://www.callforpapers.ir/کارشناس مسؤول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر افزایش مصرف آب و مایعات در فاصله افطار تا سحر برای جلوگیری از یبوست در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) آرزو کاوه‌ای، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل ماه مبارک رمضان هستیم، میزان تحرک افراد کاهش می‌یابد و وعده‌های مصرف غذا در این ماه تغییر کرده، بنابراین افراد دچار یبوست می‌شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از یبوست در این ماه باید میزان تحرک را افزایش دهیم و پیاده روی کنیم، همچنین مصرف مایعات بین 6 تا هشت لیوان در طول فاصله افطار تا سحر داشته باشیم.

کاوه ای ادامه داد: برای جلوگیری از یبوست در این ماه باید میزان مصرف سبزیجات را افزایش دهیم، البته مصرف سبزیجات در هنگام سحر موجب تشنگی می‌شود، بنابراین بهتر است در هنگام افطار صرف شود.

این کارشناس تغذیه افزود: برای جلوگیری از ایجاد تشنگی در هنگام روزه‌داری باید زمانی که فرصت خوردن داریم، میزان مصرف مایعات را افزایش دهیم، همچنین از میوه‌های فیبردار استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مصرف چای پررنگ و قهوه موجب تشنگی می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد تشنگی در طول روزه داری باید از مصرف چای پر رنگ خودداری کنیم و چای را به صورت رقیق مصرف کنیم.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ایجاد تشنگی در طول روزه داری باید مصرف سبزیجات را در سحری کاهش دهیم، چرا که در طول روز موجب افزایش تشنگی می‌شود.

کاوه‌ای به رعایت فاصله بین افطار تا شام اشاره کرد و گفت: در گذشته که شبها بلندتر بود باید فاصله افطار تا شام حداقل سه ساعت باشد، اما با توجه به کوتاه‌تر بودن طول شب باید فاصله افطار تا شام 1.5 تا دو ساعت باشد.

وی افزود: در صورتی که هنگام صرف افطار و شام فاصله را رعایت نکنیم، انرژی به یکباره ذخیره می‌شود و در نهایت موجب چاقی فرد می‌شود، بنابراین باید انرژی را در چندین دفعه دریافت کنیم تا از ذخیره شدن و در نهایت چاقی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید